ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

لاریجانی: دولت و بانک ها برای تکمیل پروژه های مسکن مهر تلاش کنند

شهروندان:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند دولت و بانک ها باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تلاش کنند تا خدای ناکرده مردم آسیب نبینند.

علی لاریجانیبه گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز جمعه در مراسم افتتاح دفتر شرکت تعاونی مسکن جامعه ورزش قم و مجتمع مسکونی ۲۰۱ واحدی نشاط یک، در شهرک قائم قم افزود: به طور حتم دولت محترم تاکیدات رهبر معظم انقلاب را دنبال می کند و مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر موضوع خواهد بود تا شاهد شکوفایی مسکن در کشور و رفع مشکلات مردم در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: موضوع مسکن همیشه یکی از معضلات اصلی کشور بوده است به گونه ای که به اندازه تعداد خانوارها مسکن تهیه نشده و در این عرصه زمین خیلی مهم بود که در بورس قرار گرفته و این بورس بازی قیمت ها را بالا برده بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی تلاش شده است تا حدودی زمین از بورس خارج شود و مردم به وسیله شرکت های تعاونی، مسکن اجتماعی بسازند که در آن زمین قیمت چندانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: با ترویج این فکر و از طریق تسهیلات بانکی توسط بانک ها، بحث مجتمع های مسکونی مطرح و هر چند فراز و فرودهایی داشت ولی گام هایی برداشته شد، البته برخی تعاونی ها موفق نبوده و با عمل نکردن به تعهدات خود بر قیمت ها تاثیر گذاشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهر مقدس قم نیز در بحث مسکن فعالیت های خوبی انجام شده و امید است مشکل برخی تعاونی های مهر توسط مدیران برطرف شود تا شاهد شکوفایی مسکن در این شهر باشیم.

مجتمع مسکونی ۲۰۱ واحدی نشاط یک، توسط رییس مجلس شورای اسلامی و استاندار قم افتتاح و کلید یک واحد مسکونی به صورت نمادین به یکی از ساکنان مجتمع تحویل داده شد.

ˈ روح الله فتحی ˈ مدیرعامل مجتمع نشاط یک قم گفت: این مجتمع با ۲۶ هزار متر زیربنا، مجهز به سیستم تصفیه خانه صنعتی است که روزانه ۱۸۰ متر مکعب آب پس می دهد و سه هکتار زمین با این آب، قابل آبیاری است.

وی افزود: مجتمع مسکونی ۲۰۱ واحدی نشاط یک با اعتباری حدود ۱۸۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و طرح ۱۴۰۰ واحدی نشاط دو با اعتباری حدود ۳۱۰ میلیارد ریال امروز کلید خورد.

برچسب‌ها : ,