ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۴۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان فارس افتتاح شد

شهروندان:
با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی 4 هزار واحد مسکن مهر در استان فارس به بهره برداری رسید.

مسکنبه گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، در آیین افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر به طور همزمان در استان فارس پروژه ۱۰۴۰ واحدی مسکن مهر شهرستان مرودشت نیز به بهره برداری رسید.

در این مراسم احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر از همه دستگاه های خدمات رسان که در ساخت مسکن مهر یاری رسانده اند تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ پروژه ای بدون بهره مندی از خدمات زیربنایی به افتتاح نرسد افزود: از ۲میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور که ساخت آن ها آغاز شد در حال حاضر بیش از ۱میلیون و ۹۵۰ هزار واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد و ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد کار ساخت آن به پایان رسیده است که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار واحد دیگر از مسکن مهر در کشور نیز آماده افتتاح است که در هفته دولت بیش از ۵۰ هزار واحد تحویل صاحبانشان شده است و واحدهای باقی مانده بزودی تحویل خواهد شد.

مهرآبادی همچنین به ۳۳۰ هزار واحد آماده افتتاح که از خدمات زیربنایی محرومند اشاره کرد و اظهار داشت : از آنجا که خدمات زیربنایی آنها آماده نشده است امکان تحویل به مردم وجود ندارد،اما با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو و نفت به زودی مشکل آنها نیز حل خواهد شد و طی چند ماه آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در حال حاضر ۴۰۰ هزار واحد از مسکن مهر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد که با احتساب ۳۳۰ هزار واحد در حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهرکشور نیاز به خدمات زیربنایی خواهند داشت و برنامه ما این است که در صورت فراهم شدن این خدمات،تا پایان سال جاری همین ۷۰۰ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم.

وی در بخشی دیگر به تشکیل کارگروه های تامین خدمات زیربنایی و روبنایی به دستور معاون رییس جمهور اشاره کرد و افزود : در بخش زیربنایی اعتبار مورد نیاز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است و مصوب شد که در شش ماهه اول سال هزار میلیارد تومان پرداخت شود؛در بخش روبنایی نیز جهت ساخت مدرسه،مسجد،درمانگاه و کلانتری حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که پس از جمع بندی تقدیم معاون اول رییس جمهور خواهد شد تا در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

مهرآبادی بیان داشت : تاکنون ساخت ۲۸۰ باب مدرسه و ۲۷۰ واحد مسجد از منابع داخلی آغاز شده است که از این تعداد ۹۰ باب مدرسه و ۷۰ واحد مسجد به بهره برداری رسیده است و تعدادی کلانتری و درمانگاه نیز در حال ساخت است.

وی یادآور شد در دولت تدبیر و امید و طی یکسال گذشته ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است که از این تعداد ۱۷۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شده و مابقی نیز در هفته های آینده افتتاح خواهد شد.

مسکن مهر در استان فارس بصورت ویژه ساخته شده است

مهرآبادی کیفیت مسکن مهر استان فارس در مقایسه با دیگر استانها را مطلوب تر ارزیابی کرد و این ساختمانها را که بصورت ویژه ساخته شده اند مورد رضایت وزارت راه و شهرسازی دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت پرداخت تسهیلات ،پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۳ به اتمام برسد.

بیش از ۵۰ درصد از مسکن مهر استان فارس واگذار شده است

مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در آیین افتتاح ۴هزار واحد مسکن مهر استان فارس اظهار داشت: نزدیک به ۱۲۰هزار واحد مسکن مهر در استان فارس تعریف شده که تاکنون بیش از ۶۰هزار واحد یعنی بیش از ۵۰ درصد از مجموع واحدها در شهرهای مختلف استان در اختیار مردم قرار گرفته است.

عشایری افزود: بیش از ۸۰درصد از ساختمانها که شامل ۱۰۰هزار واحد مسکن مهر می باشد به اتمام رسیده است اما به علت عدم وجود تاسیسات زیربنایی امکان تحویل آنها به مردم وجود نداشته است که انتظار داریم با همکاری سازمانهای خدمات رسانی این پروژه ها تحویل صاحبان شود. وی با بیان اینکه پروژه ۱۰۴۰ واحدی مسکن مهر مرودشت از زیباترین پروژه های مسکن مهر در استان فارس و کشور است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم افزود: امیدواریم با تلاش دستگاه های خدمات رسان بتوانیم تا پایان سال ۹۳ این پروژه ها را تمام کرده و تحویل مردم دهیم.

کیفیت ساخت مسکن مهر استان فارس مطلوب است

رضاییان معاون عمرانی استاندار فارس که از جمله سخنرانان این مراسم بود،ساخت مسکن را با هر نامی مقدس دانست و اظهار داشت : مسکن مهر با فراز و نشیبی که داشت در مراحل پایانی قرار دارد که خوشبختانه با پیگیری وزارت راه و شهرسازی شاهد اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ خواهیم بود.

وی کیفیت ساخت مسکن مهر این نقطه از استان فارس را مطلوب دانست و تصریح کرد : در پروژه هایی که بین ۳ تا ۴ هزار نفر زندگی می کنند وجود امکاناتی نظیر مدرسه، مسجد و سالن و … ضرور است و از این نظر باید خود اکتفا باشند تا امکان دسترسی به خدمات تسهیل شود.

مسکن مهر مرودشت از پروژه های خوب این شهرستان است

برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن یکی از پروژه های بسیار خوب مسکن مهر در مرودشت افزود: تلاش میشود که در فاز دوم پروژه ۱۲۸۰ واحدی مسکن مهر مرودشت نیز به زودی تحویل مردم شود.

وی همچنین از فعالیت های حوزه راه در شهرستان مرودشت ابراز رضایت کرد و ابراز امیدواری کرد ساخت ایستگاه راه آهن مرودشت با توجه به قابلیت های گردشگری این شهرستان هر چه سریعتر آغاز شود.

گفتنی است از تعداد ۴ هزار واحد مسکن مهر استان فارس که بهره برداری رسید تعداد ،هزار و ۲۱۱ واحد در قالب تفاهم سه جانبه،۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر خودمالک و ۲۷۵ واحد در قالب تعاونی ها ساخته شده و تحویل مردم شده است.

شایان ذکر است این مراسم با حضور جمعی از مدیران استان فارس،مسئولین شهرستان مرودشت و هم چنین جمعی از مالکان این واحدها برگزار شد و پروژه ۱۰۴۰ واحدی مسکن مهر مرودشت که در ۶۵ بلوک و با زیر بنای مفید ۸۰ مترمربع در ۴ طبقه ساخته شده است تحویل صاحبانشان شد.

برچسب‌ها : ,