ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معرفی کتاب؛

نقل قول‌های کلیدی در جامعه شناسی

شهروندان:
کتاب «نقل قول‌های کلیدی در جامعه شناسی» اثری از کنت تامسون با ترجمه نیره توکلی به بازار نشر آمد.

نقل قول‌های کلیدی در جامعه شناسیجامعه‌شناسی دانش بررسی جامعه است. این رشته علمی به بررسی جوامع بشری، برهم‌کنش‌های آنها، و فرایندهایی که جوامع را در وضعیت جاری‌شان نگاه داشته یا تغییر می‌دهد، می‌پردازد. هدف این حوزه علمی پرداختن به تجزیه جامعه به بخش‌های تشکیل دهنده‌اش مانند انجمن‌ها، نهادها، گروه‌های هم‌جنس، هم‌نژاد، یا هم‌سن، و بررسی نحوه برهم‌کنش فعال این اجزاء با همدیگر است. علاوه بر اینها، این علم موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی، قشربندی، جنبش اجتماعی، تغییرات اجتماعی و بی نظمی‌هایی مانند جرم، انحراف، و انقلاب را مورد تحقیق قرار می‌دهد.

هدف از این کتاب فراهم آوردن جوهره نقل قول‌های اساسی برای دانشجویان و استادان جامعه‌شناسی است. در آن از متن‌های دور و درازی هم که معمولا در برگزیده‌ آثار گوناگون یافت می‌شود خبری نیست. طویل بودن نقل قول‌ها بستگی دارد به موضوعات و نیز سبک کسانی که از آن‌ها نقل قول شده است. گزینش نقل قول‌ها بر اساس چندین معیار بوده است: معرفی نوشته‌ها و مؤلفان «کلاسیک‌تر» یا پر نفوذتر جامعه شناسی؛ معرفی گزاره‌هایی که بیش‌تر از آن‌که یافته‌های تجربی باشند، جنبة نظری دارند؛ و گنجاندن مفاهیم کلیدی و اساسی‌ترین موضوعات جامعه شناسی.

کتاب «نقل قول‌های کلیدی در جامعه شناسی» اثری از کنت تامسون با ترجمه نیره توکلی در ۳۶۸ صفحه در قطع رقعی و با جلد شومیز و قیمت ۱۸۰۰۰۰ریال از دریچه نشر ثالث روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها : , ,