ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
بیانیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مناسبت روز خانواده

پیشرفت و توسعه جامعه در سلامت خانواده است

شهروندان:
به این نکته بیشتر بیندیشیم که فرد بازنشسته با تجربه بیش از30 سال کار و تلاش فردی مطلع و کارشناس است و از جامعه خود که روزی انتظارش را برآورده ساخته، اینک انتظار دارد که قدرشناسانه احترامش کند و با استفاده از تجربیات و تفکراتش روحیه واماندگی و درماندگی را از او بگیرد و نشاط و طراوت را به او هدیه نماید.

زنانمعاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آستانه روز خانواده، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش شهروندان، به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، متن این بیانیه بدین شرح است:

ذی‌الحجه (۹ آبان ماه) مصادف است با روز «خانواده و تکریم بازنشستگان»؛ روزی که عنوانش با آیه «هل اتی» در سوره الانسان که در شأن اهل‌بیت پیامبر(ص) در این روز نازل شد ، مناسبت دارد. آیه ای از قرآن عظیم الشان که بیان گر تاکید بر اهمیت خانواده در دین مبین اسلام می باشد.

خانواده مهمترین کانونی است که یک جامعه در جهت توسعه و رشد خود از آن تغذیه می کند و فرد در کنار تأثیری که از اجتماع و خانواده خود می گیرد، محیط پیرامونی را متاثر می سازد که این تاثیرات در تمام مسائل کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

امروز روز خانواده و تکریم آنانی است که تکلیف را تمام کردند و سکان خانواده و جامعه را در سایه همت بلند خود به دست جوانان سپردند آنان که آینه تمام نمای فعالیت و تلاش اند و با انباشتی از تجربه و تخصص در انتظار دیده شدن از سوی خانواده و جامعه خویشند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است نگاه خانواده و مسئولان جامعه به این قشر خاص است اگر بپذیریم که فرد بازنشسته همان خبره، مجرب و پیشکسوت در عرصه کار و تلاش است و او را آینه تمام نمای فعالیت شغلی در جامعه بدانیم، آنگاه است که ضرورت روی آوری به این قشر به منظور بهره گیری موثر از توان و جایگاه ارزشمند آنان در زمینه های مختلف بر ما هویدا می شود.

در روز خانواده و تکریم از بازنشستگان بیائیم به این نکته بیشتر بیندیشیم که فرد بازنشسته با تجربه بیش از۳۰ سال کار و تلاش فردی مطلع و کارشناس است و از جامعه خود که روزی انتظارش را برآورده ساخته، اینک انتظار دارد که قدرشناسانه احترامش کند و با استفاده از تجربیات و تفکراتش روحیه واماندگی و درماندگی را از او بگیرد و نشاط و طراوت را به او هدیه نماید.

و اینجاست که خانواده باید به فرد فرد اعضای خود، بعنوان عضوی از یک جامعه بزرگتر شیوه های حفظ ارزش و حرمت سالخوردگان خسته از کار را بیاموزد. پذیرا شدن، هویت بخشیدن و ایجاد حس موثر بودن در آنان از جمله مواردی است که خانواده و جامعه می تواند به آنان هدیه کند و این همان پاسداشتی است که انتظار دارند.

معاونت امور زنان و خانواده لازم می داند این روز مبارک را به کلیه خانواده های عزیز ایرانی تبریک گفته و از خداوند مهربان بخواهد که عزت خانواده های این سرزمین مقدس را روز افزون نماید و امید آنکه این روز بهانه ای باشد تا به حفظ این بنیان مستحکم خانواده بیشتر بپردازیم که سلامت جامعه در سلامت خانواده و پیشرفت و توسعه جامعه در گروی سلامت خانواده است.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری