ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک کارشناس عرصه مداحی:

مداحان در حق ائمه غلو نکنند

شهروندان:
یک کارشناس مداحی اهل‌بیت(ع)، گفت: مداح نباید خود را به گروهی وابسته کند که خدای ناخواسته امام حسین(ع) راضی نباشد. یک مداح هر چه از سیاست دوری کند بهتر است مگر آنجایی که جامعه احتیاج به دفاع از حق داشته باشد که در آنجا یک مداح می‌تواند به عرصه کلی سیاست وارد شود.

مداحان میرسعید سیاح اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مداح کسی است که مدح می‌کند و آن که مدح می‌شود مقام عصمت دارد پس در وهله اول مداح باید هر چه می‌گوید درباره او باشد اما طوری باید حرف بزند و مداحی کند و نیز شاعران نیز باید به‌گونه‌ای شعر بگویند که نه غلو در حق او و نه وهن او باشد و این وظیفه اصلی مداح است.

وی با بیان این‌که « مداح خصوصیات دیگری نیز باید داشته باشد» اظهار کرد: از آن جمله می‌توان گفت که یک مداح باید موقر بوده، حرف راست بزند و به گونه‌ای رفتار نکند که کارهایش باعث وهن اربابش شود.

این استاد دانشگاه گفت: یک مداح اگر هم زمانی خواست در سیاست شرکت کند باید بدون اینکه اسمی از کسی ببرد در شکل کلان آن صحبت کند و به موارد جزیی نیز وارد نشود.

سیاح‌اصل افزود: وقتی مداحان وارد مباحث جزیی سیاسی می‌شوند امکان دارد که گروهی از آنان ناراحت شده و گروهی دیگر از این کار استفاده کنند. بنابراین باید به گونه‌ای در این عرصه وارد شوند که خداپسند باشد و نیز کسانی که از لحاظ علمی در مرتبه بالاتری از ما قرار دارند آن را تایید کنند و یک مداح باید سخنان خود را در این زمینه با نظر اینگونه افراد تطبیق دهد.

برچسب‌ها : ,