ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

سرانه‌ کتاب دانش‌آموزی ایلام پایین‌تر از متوسط کشوری است

شهروندان:
رییس اداره‌ فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان ایلام گفت: سرانه کتاب برای هر دانش‌آموز در استان ‪هشت جلد است در حالی که متوسط سرانه کتاب دانش‌آموزی درکشور 12 جلد است.

کتاب حشمت‌الله آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این هفته بیش از ۲۰۰ نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که به دلیل تقارن هفته کتاب با ماه محرم نمایشگاه‌های کتاب با محوریت عاشورا، ایثار و شهادت برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، برگزاری جشن اهدا کتاب به کتابخانه‌های مدارس از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در آموزش و پرورش است.

رییس فرهنگی‌هنری آموزش و پرورش استان مراسم تجلیل و تقدیر از دانش‌آموزان برتر در عرصه کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در این هفته شاهد نشست‌های نقد و بررسی کتاب خواهیم بود و جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند اهتمام جدی و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی در این ارتباط هستیم.

آقایی با بیان این‌که سرانه کتاب دانش‌آموزان ایلامی پایین‌تر از متوسط کشوری است، مهم‌ترین علت پایین بودن این سرانه را محدودیت‌های بودجه‌ای برای خرید کتاب عنوان کرد و خواستار تامین اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس این استان به کتاب‌های جدید و آموزشی شد.

رییس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش ایلام خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب‌های غیردرسی در مدارس بسیار مورد تاکید بوده و در این راستا مسوولان باید توجه ویژه‌ای برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در فضاهای آموزشی استان داشته باشند.