ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

منطقه۶، پر سروصداترین نقطه تهران

شهروندان:
براساس آخرین بررسی‌ها از وضعیت آلودگی صوتی پایتخت آلوده ترین مناطق تهران از لحاظ آلودگی صوتی، مناطق مرکزی و پرترافیک و مناطق جنوبی و پرجمعیت و نقاطی که ریل راه آهن قرار دارد یا در مسیر پرواز هواپیماها قرار دارند است.

جمعیت

آخرین گزارش از وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت نشان می‌دهد: به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۷، ۱۳، ۳، ۱۹، ۱۸ و ۲ هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیم‌بندی انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در شهر تهران بالغ بر ۴۰ بزرگراه وجود دارد که عبور و مرور خودروها در این بزرگراه‌ها و صدایی که تولید می‌کنند، مهم ترین عامل آلودگی صوتی است که در بسیاری مواقع آلودگی صوتی در این محل‌ها به ۷۵ تا ۸۵ دسی بل می‌رسد، بنابراین می‌توان گفت شهروندانی که منازل مسکونی آنها در اطراف بزرگراه هاست از لحاظ آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارند.

رشیدی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته طی ۱۰ سال گذشته میزان متوسط آلودگی صوتی در تهران ۸ تا ۹ دسیبل افزایش پیدا کرده است. رشیدی با تاکید بر اینکه تهران در کشور رتبه اول آلودگی صوتی را از آن خود کرده است، تاکید کرد: آلودگی صوتی در شهر تهران ۱۵ تا ۲۵ دسیبل فراتر از حد مجاز بوده و این به معنای شرایط اضطرار آلودگی صوتی است.ji