ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آشنایی با وب‌سایت مدرسه کارآفرینی اجتماعی

شهروندان:
پرتو یک مرکز آموزشی است که با هدف افزایش مشارکت شهروندان در ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه کشور و شکوفا سازی ظرفیت‌های فعلی تاسیس شده است.

مدرسه کارآفرینی اجتماعیاین مرکز دارای دو مدرسه زیر مجموعه مجزا اما مکمل در حوزه‌های کارآفرینی اجتماعی و ترویج و حمایت‌گری است.

ارزش‌های پرتو:

کار تیمی: ما همکاران مدرسه پرتو اعم از تسهیلگران، مسئولین برنامه‌ریزی و پیاده سازی دوره‌های آموزشی و دستیاران دوره‌های آموزشی، با به رسمیت شناختن سبک‌های کاری مختلف، دست در دست و گام به گام در کنار یکدیگر جهت دستیابی به اهداف گام برمی‌‌داریم.

شفافیت: پرتو نسبت به منابع کسب دانش، فرآیند و تکنیک‌های آموزشی، محتوای دوره‌های درسی و کلیه فعالیت‌ها و قواعد و مقررات مدرسه شفاف عمل می‌کند. هیچگونه سئوالی در مدرسه پرتو “اشتباه” نیست؛ ما در پاسخگویی به کلیه سئوالات شفاف عمل می‌کنیم و بر این باوریم که از طریق شفاف‌سازی، اعتماد و انگیزه مخاطبین را برای یادگیری بیشتر جلب ‌می‌نماییم.

توانمند سازی: طراحی دوره‌های آموزشی مدرسه پرتو با هدف “توسعه پایدار” و در راستای افزایش مهارت‌های تحلیلی، حل مساله، مشارکت اجتماعی و تصمیم‌گیری صورت می‌پذیرد. از این رو دانشجویان ما به جای دریافت “پاسخ مساله” از تسهیلگران دوره، می‌آموزند که “چگونه یک مساله را حل نمایند”.

یادگیری جمعی: طراحی دوره‌های آموزشی مدرسه پرتو بر پایه یادگیری دانشجویان در کنار یکدیگر و از یکدیگر طراحی شده است. ارزش افزوده دوره‌های مدرسه پرتو استفاده از تجربیات تک ‌تک شرکت کنندگان در دوره‌هاست.

کاربردی بودن دروس: مدرسه پرتو بر موضوعات تئوریک تکیه نمی‌کند؛ مباحث و محتوای آموزشی دوره‌های پرتو شامل مثال‌های عملی و واقعی و راه حل های اجرایست. از این رو، مخاطبین دوره‌های آموزشی مدرسه پرتو، دست اندرکاران اجرای پروژه‌های ترویج و حمایت‌گری، خیریه و یا عام المنفعه می‌باشند.

برابری: دانشجویان مدرسه پرتو از هر روستا، شهر و یا استان و با هر نوع عقیده و تاریخچه، دارای “حقوقی برابر” برای حضور در دوره‌ها هستند؛ تنها ملاک پذیرش دانشجو در مدرسه پرتو برای دانشجویان جدید، “کیفیت فرم ثبت نام دوره” و برای دانش آموختگان که در کلاس‌های قبلی شرکت کرده‌اند، “میزان مشارکت آنها در دوره‌های قبلی” و “کیفیت فرم ثبت نام در دوره جدید” است.