ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس دفتر یونیسف در ایران:

۸۰‌ درصد دختران و پسران ایرانی راه‌های مقابله با ایدز را نمی‌دانند

شهروندان:
رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: براساس مطالعه‌ای که وزارت بهداشت انجام داده فقط ۱۶‌درصد دختران و ۲۰‌درصد پسران راه‌های مقابله با ایدز را می‌دانند، یعنی ۸۰‌درصد آنها در این خصوص اطلاعاتی ندارند.

محمدمنیر صفی‌الدینبه گزارش فارس، محمدمنیر صفی‌الدین، رئیس دفتر یونیسف در ایران در نشست تخصصی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پایه که در سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، گفت: یونیسف معتقد است جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، مسیر قابل تحسینی را سپری کرده است. او ادامه داد: در ‌سال۱۹۹۰ حدود ۸۴‌هزار مدرسه در ایران وجود داشت و در‌ سال۲۰۱۰ این آمار به بیش از ۱۲۰‌هزار مدرسه رسیده است. این اقدام مهم بسیار موثر و پیشرفتی برای کشور محسوب می‌شود که ۴۲‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر یونیسف در ایران افزود: آمار آموزش‌و‌پرورش نشان می‌دهد، نرخ ثبت‌نام خالص در مقطع ابتدایی چیزی حدود ۹۹‌درصد و نرخ حضور دانش‌‌آموزان در مدارس ابتدایی حدود ۹۷‌درصد است؛ برابری جنسیتی تا حدود زیادی در مقاطع ابتدایی و متوسطه رعایت می‌شود.

او افزود: در چند ‌سال گذشته پیشرفت‌های قابل‌توجهی در حوزه بهبود کیفیت آموزشی در ایران مثل تیمز و پرلز صورت گرفته است و میزان یادگیری کودکان در ۱۰‌سال گذشــته به‌طــور قابل‌توجهی پیشرفت کرده است.

او گفت: البته هنوز هم چالش‌هایی وجود دارد. ضمن ارج نهادن به موفقیت‌ها، باید راهی برای مقابله با چالش‌ها پیدا کرد برای مثال در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایران بهترین کشور در زمینه آموزش کودکان است هرچند خاورمیانه و شمال آفریقا دومین منطقه در جهان از نظر پایین بودن و بی‌کیفیت بودن آموزش هستند.