ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قائم مقام دبیرکل حزب مردم‌سالاری:

احترام به حقوق اقلیت‌ها موجب نگاه مثبت به ایران می‌شود

شهروندان:
قائم مقام دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: حقوق اقلیت‌ها باید توسط مردم و حکمرانان محترم شمرده شود و هرگونه تضعیف حق آنها و جلوگیری از آنچه قانون برایشان در نظر گرفته، نوعی اجحاف و ظلم است.

میرزابابا مطهری‌نژادمیرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه “قانون اساسی محدودیتی برای اقلیت‌ها ندیده است”، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمانی که به معنای واقعی اقلیت‌ها نادیده گرفته می‌شدند، آنان را به عنوان یک واقعیت پذیرفته و برایشان به اندازه وزنی که در جامعه داشتند، حقوقی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از حقوق وضع شده در قانون اساسی، وظیفه قوای کشور است که جلوی نقض این قوانین را بگیرند و مراقب باشد امکانی که قانون اساسی برای اقلیت‌ها در نظر گرفته است، اجرا شود. متاسفانه دیده شده که برخی مواقع به دلیل روش‌های اشتباه، حقوق اقلیت‌ها ایفا نمی‌شود که این خود ظلم بزرگی است.

این فعال سیاسی با توجه به تاکیدات رییس‌جمهور درباره رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رای بالای اقلیت‌ها به آقای روحانی و همچنین تاکیدات ایشان درباره حقوق شهروندی و اقلیت‌ها، این اولویت را برای دولت یازدهم ایجاد می‌کند که وزارتخانه‌ها را با کارهای عملی موظف به رعایت حقوق اقلیت‌ها کند، به طوری که آن قسمت از قوانینی که برایشان وضع شده اما اجرا نشده است، عملی شود.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه “کلی‌گویی و حرف زدن، کاری را از پیش نمی‌برد”، تصریح کرد: از قدیم گفته‌اند به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست. امور مربوط به اقلیت‌ها باید بطور جزئی بررسی شود. اگر هر سال دو یا سه وزارتخانه به دنبال برگرداندن حقوق اقلیت‌ها در حوزه کاری خودشان باشند، در پایان دوران چهار ساله یک دولت می‌بینیم که در همه وزارتخانه‌ها حقوق اقلیت‌ها رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: مشاور رییس‌جمهور در امور اقلیت‌ها نیز باید به طور جزئی و عملی و با آسیب‌شناسی این حوزه به دنبال احقاق حقوق اقلیت‌ها باشد. البته باید دقت داشت که حمایت از اقلیت‌ها به افراط کشیده نشود؛ به طور مثال عده‌ای که عقیده دارند باید وزارتخانه‌ای برای اقلیت‌ها تأسیس شود، به نوعی افراط می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به نقش دولت در تحکیم فضای همدلی میان پیروان ادیان توحیدی در جامعه نیز گفت: دولت در مقام اجرا قرار دارد و چون این مبحث باید از شعار خارج شود و به صورت عمل درآید، دولت نقش بسیار مؤثری در این حوزه دارد. مردم زمانی متوجه شیرینی شعارهای دولت می‌شوند که به صورت عملی شاهد اجرای آن باشند و در این صورت است که شکاف بین دولت و حاکمیت با اقلیت‌ها کم می‌شود و ما می‌توانیم شاهد به وجود آمدن سیاست دولت – ملت باشیم.

مطهری‌نژاد همچنین با مقدس خواندن حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها اظهار کرد: با اینکه رعایت حقوق اقلیت‌ها و وضع قوانین شهروندی موجب بهبود چهره نظام جمهوری اسلامی در دنیا می‌شود، نباید آن را معلول علتی قرار داد. رعایت اینگونه حقوق مقدس است و آن را باید به عنوان انجام وظیفه دانست.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: محترم شمردن حقوق شهروندی و اقلیت‌ها نتایج زیادی دارد که ایجاد یگانگی و وحدت ملی و نیز ایجاد نگاه مثبت دنیا نسبت به کشورمان، از نمونه‌های آن است.

برچسب‌ها : , ,