ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کتاب‌های تازه‌ای از پیروز مجتهدزاده منتشر شد

شهروندان:
همراه انتشار دو کتاب تازه، کتاب‌ پیروز مجتهدزاده درباره خلیج فارس به چاپ چهارم رسید.

کتاب‌های تازه‌ پیروز مجتهدزادهبه گزارش ایسنا، کتاب «جغرافیای تاریخی خلیج فارس» (خلیج فارس نامی کهن‌تر از تاریخ) به قلم پیروز مجتهد‌زاده نوشته شده و در انتشارات دانشگاه تهران به چاپ چهارم رسیده است. این کتاب به جغرافیای تاریخی شکل گرفتن سرزمین‌ها در منطقه خلیج فارس و پیدایش و تطور نام آن در درازای تاریخ و از آغاز تمدن تا روزگاران قرن بیست‌و یکم می‌پردازد.

در بخشی از کتاب عنوان شده است: از آغاز تاریخ‌نویسی و جغرافیانگاری علمی تاکنون، کسی دریای جداکننده فلات ایران از شبه جزیره عرب را به نامی جز «دریای فارس» یا «خلیج‌ فارس» نشناخته است، جز امروز که برخی محافل دل‌بسته به ناسیونالیزم افراطی عربی، به دلایل خاص خود در تلاش تغییر این نام افتاده و ضرورت مقابله با این تلاش را نزد همه صاحبان اندیشه و دانش، بویژه تاریخ‌دانان و جغرافیا‌نویسان تحریک کرده‌اند.

«فلسفه ژئوپولیتیک» (فلسفه و کارکرد ژئوپولیتیک، مفاهیم و نظریه‌ها در عصر فضای مجازی) کتاب دیگری از مجتهدزاده است که در معرفی آن آمده است: «فلسفه ژئوپولیتیک» اثری میان رشته‌یی برای باروری فلسفی اصول و مبانی علوم سیاسی، جغرافیای سیاسی و روابط بین‌الملل در سطوح کارشناسی ارشد و دکتراست و تلاش می‌کند اهمیت ژئوپولیتیکی جای دادن فضای مجازی در کنار فضای حقیقی را روشن کند.

این کتاب در نشر سمت منتشر و عرضه شده است.

همچنین دیگر کتاب پیروز مجتهدزاده، «ژئوپولیتیک فضای مجازی» است که در آن عنوان شده است: بحث فضای مجازی از مباحث کاملا جدیدی است که در همه علوم و رشته‌های دانشگاهی مطرح شده و در ارتباطات ماورای مرزها وضعیت خاصی را در مطالعات جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک سبب شده است که دانستنش را برای همگان ضروری ساخته است.

این کتاب از سوی انتشارات دانشگاه آزاد منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها : , ,