ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

مسئولان برای رفع خلاءهای قانونی پیش‌نویس منشور حقوق‌شهروندی همکاری کنند

شهروندان:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصویب لایحه حقوق شهروندی را گام اصلی در راستای تحقق حقوق شهروندان توصیف و تصریح کرد: خلاء‌های قانونی پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی باید با کمک و نظارت مسئولان و اندیشمندان مرتفع شود.

هادی شوشتریبه گزارش شهروندان، هادی شوشتری رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی لایحه حقوق شهروندی را ابتکار نو و درخور توجه دولت یازدهم توصیف و تصریح کرد: عملکرد دولت یازدهم در مدت زمانی که مشغول فعالیت بوده به حق بر مدار تدبیر و امید چرخیده و در این بین عملکرد معاونت حقوقی رییس جمهور نیز در طول مدت عمر دولت یازدهم قابل توجه و درخور تقدیر است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی عملکرد معاونت حقوقی رییس جمهور در خصوص تدوین لایجه حقوق شهروندی را مثبت خواند و خبرنگار شهروندان گفت: نگاه مشارکت جامعه حقوقدانان کشور و همچنین شماری از صاحب نظران و اساتید دانشگاه در نوشتن این پیش نویس حقوق شهروندی، گام مهمی است که به خوبی روند خود را طی می‌کند.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس هم چنین تاکید کرد: بعد از تکمیل این لایحه باید تشریفات قانونی ارسال این لایحه به مجلس در هیأت وزیران طی و برای بررسی در مجلس و طی روند تصویب قانونی به قوه مقننه ارائه شود.

تدوین مناسب لایحه حقوق شهروندی نیازمند همکاری همه دستگاه های کشور است

شوشتری با بیان این که حقوق بشری در جمهوری اسلامی برخاسته از مکتب حقوقی اسلام است گفت: در حوزه اجرایی در اثر اختلاف سلایق و گرایش‌های فردی خلاءهای بسیاری احساس می‌شود اما نباید از یاد برد که تدوین مناسب لایحه حقوق شهروندی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک قانون ممتاز و شایسته است و حقوقدان بزرگ جهان به این موضوع اعتراف دارند که مکتب حقوقی اسلام یک مکتب غنی است اما ضعف‌هایی در حوزه اجرا دارد.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس تصریح کرد: دولت یازدهم اقدامات شایسته‌ای در خصوص پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی انجام داده که باید در گام‌های بعدی با نظارت و اجرای موثر وکارآمد این پیش‌نویس بتوان در راستای تحقق اهداف دولت گام برداشت.