ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شب‌های ناروشن ایلام

شهروندان:
کمبود نور شبانه در سطح شهر ایلام و بلوار ورودی و خروجی آن به معضلی برای مردم و رانندگان ایلام تبدیل شده است.

شب‌های ناروشنبه گزارش ایسنا، خیابان‌های این شهر که مرکز استان است، شب‌ها توسط چراغ‌هایی با نور زردرنگ و ضعیف روشن می‌شود که این میزان نور برای تردد شبانه‌ی رانندگان کافی نیست و مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

بلوار مدرس، موازی خیابان خرمشهر و بخش‌هایی از مسیر سبزی‌آباد به بیرون شهر، بلوار خبرنگاران و کنارگذر شمالی از جمله مسیرهای تاریک شبانه در ایلام هستند که تردد شبانه در آن در تاریکی مطلق انجام می‌شود.

«علیرضا عارف اظهری» یکی از رانندگان در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: امشب هوا بسیار سرد بود و شهرداری نیز نسبت به شستشوی معابر اقدام کرده و برخی خیابان‌های دچار یخ زدگی شده‌اند نور کافی هم وجود ندارد و خیابان به‌شدت تاریک بود در این خیابان یخ‌زده رانندگی مشکل و احتمال حوادث رانندگی هم زیاد است.

وی افزود: مدت‌هاست که نور چراغ‌های برق در ایلام ضعیف شده‌اند و اداره‌ی برق اعلام کرد که این کار برای صرفه‌جویی در مصرف است اما سئوال اینجاست که اگر شما قصد صرفه‌جویی دارید چرا برخی مواقع در ابتدای صبح یا عصرها در روشنایی روز چراغ‌های یک خیابان طولانی روشن است.

«رمضان شیرانی» که از بلوار خبرنگاران شهر ایلام در حال گذر بود نیز در خصوص به ایسنا، گفت: این خیابان دوطرفه است و در اواسط آن به یک‌باره مسیر جدا شده و به بلوار تبدیل می‌شود که مخاطراتی به‌همراه دارد نبود نور هم مشکلات آن را دوچندان کرده است.

«امیررضا کرمی» دیگر شهروند ایلامی در این‌باره به ایسنا، گفت: نور چراغ‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده که کف خیابان کامل دیده نمی‌شود و ممکن است رانندگان حتی برای دیدن دست‌اندازهای متعدد موجود در شهر با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: خیابان میدان میلاد به چهار راه چالیمار در عدم روشنایی مطلق به سر می‌برد و با توجه به اینکه طول خیابان غیر استاندارد ساخته شده و نداشتن نور گاهی اوقات سبب حادثه‌ی رانندگی و درگیری صاحبان وسائل نقلیه باهم می‌شود.

کرمی با بیان اینکه با دستگاه‌های مسئول برای برطرف کردن این مشکل تماس گرفته و یا به آنها مراجعه می‌کنیم همیشه عنوان می‌کنند در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: آخرش نفهمیدیم این کمربندی که در طول شب ماشین‌های زیادی از آن تردد می‌کنند کی صاحب روشنایی کافی می‌شود؟

«اکبر کرمی‌پور» راننده‌ی تاکسی شهر ایلام در این خصوص به ایسنا، گفت: با توجه به اینکه برخی معابر شهر ایلام یا فاقد روشنایی بوده یا نور آن بسیار کم است و بسیاری از خیابان‌ها شهر ایلام دارای چاله هستند سبب عدم دید و در نتیجه به وجود آمدن مشکلات برای رانندگان و به خطر افتادن عابران پیاده شده است.

«محمد رحیم‌خانی» مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: روشنایی معابر شهر ایلام بر اساس استانداردها لازم است.

وی با بیان اینکه نباید نور چنان زیاد باشد که سبب زنندگی و یا روشنایی کم باشد، افزود: بر اساس اصول مدیریت مصرف برق، نسبت به روشنایی معابر شهر ایلام اقدام شده است.

رحیم‌خانی با اشاره به نصب نکردن چراغ برق در کمربندی‌ها و خیابان میدان میلاد خاطرنشان کرد: نصب چراغ برق و روشنایی در کمربندی‌ها وظیفه‌ی اداره‌ی راه و شهرسازی است و در رابطه با خیابان میلاد چون این خیابان به‌طور کامل ساخته نشده و حریم و زیرساخت‌های آن توسط دستگاه‌های مربوطه مشخص نیست از این‌رو این دستگاه نمی‌تواند نسبت به ایجاد چراغ برق و روشنایی اقدام کند.

مدیر عامل شرکت برق استان گفت: در صورتی که خیابان میلاد از نظر زیرساخت آماده شود این دستگاه آمادگی نصب چراغ برق و روشنایی این معابر را دارد.

«کیهان یاسمی» معاون راهداری راه و شهرسازی ایلام در این‌باره به ایسنا، گفت: نصب چراغ برق و ایجاد روشنایی در کمربندی شمالی شهر ایلام، وظیفه‌ی شهرداری است و هیچ ربطی به راه و شهرسازی ندارد.

وی افزود: نصب چراغ برق و ایجاد روشنایی در کنارگذر شرقی شهر ایلام که بیش از ۱۱ کیلومتر طول دارد برعهده‌ی راه و شهرسازی است اما به علت نبود اعتبار نسبت به ایجاد روشنایی اقدام نشده است و در صورت تامین اعتبار این دستگاه آمادگی دارد تا نسبت به این مهم اقدام کند.

معاون راهداری استان خاطرنشان کرد: حدود ۲ کیلومتر از این کنارگذر با وجود نصب چراغ برقٌ فاقد روشنایی است که معلوم نشده به چه علتی اداره‌ی برق این پروژه را متوقف و نسبت به روشنایی ۲ کیلومتر چراغ برق نصب شده اقدام نکرده است.