ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
علی نصیریان:

دانش هنرمندان به روز شود

شهروندان:
بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: دانش و آموزش هنرمندان، فعالان عرصه فرهنگ و حتی بدنه مدیریت باید به روز شود.

علی نصیریانعلی نصیریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: وقتی هنرمندان و مدیران ما در یک سطح از دانش روز و فعالیت های فرهنگی اطلاع داشته باشند بدون شک بر تولید آثار روزآمد و داد و ستد فرهنگی تاکید بیشتری دارند چرا که می دانند آثار آنها در قیاس با نمونه های بین المللی از نظر فنی چیزی کم نخواهد داشت.

وی افزود: وقتی دانش روزآمد با پیشینه و عقبه فرهنگی ملتی مانند ایران گره بخورد مسلم است که کیفیت آثار تولید شده می تواند مرزهای جغرافیایی کشور را پشت سر بگذارد و به عنوان یک اثر جهانی با هویت و شناسنامه ایرانی در سطحی فراتر از مرزهای داخلی کشور دست به فرهنگ سازی و جریان سازی بزند.

کارگردان نمایش «سلطان و سیاه»با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره هایی مانند تئاتر و فیلم فجر و حضور هنرمندان بین المللی در این رخدادها گفت: مسوولان و هنرمندان تلاش کنند تا مناسبات فرهنگی را سنگ بنای رخدادهای هنری کشور قرار دهند.

نصیریان فرهنگ و مناسبات پیرامون آن را نخستین سنگ بنای حرکتی در تمامی فعالیت ها و اقدامات مسوولان، هنرمندان و عموم مردم دانست و تصریح کرد تاریخ به ما نشان داده که هر زمان به فرهنگ به عنوان اصل نخست هر اقدامی توجه کرده ایم نتیجه آن فعالیت ها بدون شک بیشترین تاثیرگذاری و جریان سازی را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: وقتی درباره ایران صحبت می کنیم در حقیقت درباره کشوری با پیشینه عظیم فرهنگی حرف می زنیم که در طول تاریخ می توانیم رد پای همه اقدامات فرهنگی و هنری آن را در تمامی زمینه ها به ویژه ادبیات و شعر رصد کنیم و اگر امروز فرهنگ و تمدن ایران مورد احترام جهانیان است به دلیل همین پیشینه ای است که گذشتگان ما بر آن اهتمام داشته اند.

بازیگر نمایش «مهمان ناخوانده از نیویورک» خاطرنشان کرد: امروز هم بر هنرمندان، مسوولان ومردم کشور ما امری واجب است تا برای آیندگان میراثی در خور و شان نام ایران باقی بگذارند و این میسر نمی شود جز آنکه در هر اقدامی از عقبه فرهنگی و معرفتی خود بهره ببریم و در زمانه حاضر سعی کنیم تا داشته های هویتی و ملی خود را از طریق فعالیت های فرهنگی به تمام جهان صادر کنیم.

نصیریان برگزاری جشنواره های معتبر بین المللی مانند تئاتر فجر، جشنواره نمایش های آیینی سنتی و فیلم فجر را بستری مهم برای داد و ستد فرهنگی میان هنرمندان ایرانی و مهمانان و هنرمندان بین المللی حاضر در این رویدادها دانست و تاکید کرد: بدون شک تولیدات فرهنگی و هنری نه تنها شناسنامه ای از هویت ملی و ایرانی ما را با خود به همراه دارد بلکه می تواند رسول فرهنگی ملت ایران در اقصی نقاط جهان باشد.

برچسب‌ها : , ,