ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سخنگوی وزارت کشور:

پرداخت یارانه به احزاب نیازمند بررسی کارشناسی است

شهروندان:
سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر این که پرداخت یارانه به احزاب نیازمند بررسی کارشناسی است، گفت: در بودجه امسال ردیفی برای یارانه احزاب پیش بینی نشده است.

حسینعلی امیریحسینعلی امیری در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب در جمع خبرنگاران افزود: عده ای موافق پرداخت یارانه هستند و برخی می گویند احزاب با دریافت یارانه به دولت وابسته می شوند و استقلال آنها زیر سوال می روند.

وی یادآور شد: آنها معتقدند احزاب با دریافت یارانه نمی توانند به نقد بپردازند که این موضوعات را باید سنجید.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: امکان پرداخت یارانه به احزاب برای امسال وجود ندارد.

وزارت کشور از تشکیل خانه احزاب حمایت می کند

قائم مقام وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درمورد از سرگیری فعالیت خانه احزاب تصریح کرد: وزارت کشور از تشکیل خانه احزاب به عنوان حقوق صنفی احزاب حمایت می کند.

امیری اظهارداشت: وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات مربوط به خانه احزاب است و این مهم در دستور کار معاونت سیاسی قرار می گیرد.

وی همچنین درباره خروجی نشست هم اندیشی امروز وزارت کشور و احزاب و تشکل های سیاسی گفت: جلسه امروز با گفت و گو و اظهار نظر و طرح مسایل و مشکلات احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل همراه بود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: این جلسه دارای خروجی های قابل قبولی است که بعضی درخواست ها اجابت خواهد شد و بعضی دیگر نیاز به کار کارشناسی دارد؛ جلسه هم اندیشی با احزاب بسیار پربار بود.

پیش نویس اصلاح قانون احزاب تهیه شده است

امیری همچنین درباره اصلاح قانون احزاب گفت: ما در این دوره در وزارت کشور تعدادی کار اساسی تعریف کرده ایم؛ اصلاح قانون تقسیمات کشوری و اصلاح قانون احزاب بخشی از آنها است.

وی با بیان این که مراحل کارشناسی اصلاح قانون احزاب انجام شده است، گفت: پیش نویس این قانون تهیه شده است و از نظرات احزاب و کارشناسان در این باره استفاده خواهیم کرد.

امیری در ادامه یکی از وظایف وزارت کشور را مدیریت سیاسی دانست و یادآور شد: وزارت کشور کار سیاسی نمی کند و تنها مدیریت سیاسی را عهده دارد.

وی افزود: در این زمینه یکی از فعالیت های این وزارتخانه ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های حزبی و برداشتن موانع در فعالیت های احزاب است.

سوال مجلس درمورد دیدار پارلمان اروپا در سفارت یونان ربطی به وزیر کشور ندارد

قائم مقام وزیر کشور همچنین درمورد سوال های متعدد نمایندگان مجلس از وزیران دولت یازدهم و سوال ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد در مجلس از وزیران کشور، اطلاعات و امور خارجه درباره دیدار هیات پارلمان اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی، تاکید کرد ما حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سوال، تذکر و استیضاح را محفوظ می دانیم.

امیری یادآور شد: اگر بر قدرت سیاسی نظارت وجود نداشته باشد شاید این قدرت راه انحراف را طی کند بنابراین نظارت قوه مقننه بر دولت یک حق معین است و هچ کسی بر آن تردید ندارد.

وی افزود: سوال هم یکی از راه های نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه و مقامات اجرایی است، اما این سوال ها گاهی کاملا در حوزه مسوولیت وزیر مربوطه قرار نمی گیرد.

معاون پارلمانی وزیر کشور تصریح کرد: پرسشی که از وزیر کشور درباره دیدار هیات پارلمان اروپا با برخی افراد در سفارت یونان مطرح است به هیچ عنوان به عبدالرضا رحمانی فضلی مربوط نمی شود.

امیری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باز هم اگر اصرار در مورد این پرسش و پاسخ مطرح باشد وزیر کشور با کمال رضایت در مجلس حضور می یابد.

نمایندگان ۶۶ حزب و تشکل سیاسی صبح امروز در نشست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با دبیران کل و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی که با عنوان نشست هم اندیشی دولت و احزاب برگزار شد، شرکت کردند.

برچسب‌ها : , ,