ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
در راستاي حمايت از حمل و نقل عمومي؛

آخوندی با قطار به قزوین رفت، با اتوبوس برگشت

شهروندان:
وزیر راه و شهرسازی برای نشان دادن حمایت خود از گسترش حمل و نقل ریلی ، برای سفر خود به استان قزوین قطار را انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که بارها بر اولویت داشتن گسترش حمل و نقل ریلی در دولت یازدهم تأکید کرده است ، برای نشان دادن حمایت خود از این نوع حمل و نقل روز پنج شنبه ، ۱۹ دی ۹۲ ، با قطار عازم استان قزوین شد تا از پروژهای حوزه راه و شهرسازی این استان بازدید کند.

دکتر عباس آخوندی

بنابراین گزارش آخوندی در حاشیه بازدیدهای خود با با بیان اینکه برای نشان دادن حمایت از حمل و نقل ریلی با قطار به استان قزوین آمده ام و هنوز در اکثر شهرهای کشور ریل انتخاب اول مردم برای جابجایی نیست ، اظهار داشت: باید سهم حمل و نقل مسافری توسط ناوگان ریلی را از ۹ درصد کنونی به ۱۸ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش ریلی باید ۷۰۰ واگن مسافری از رده خارج و ۳۰۰۰دستگاه واگن جدید جایگزین آنها شوند ، تصریح کرد: در بخش باری نیز از ۲۲ هزار واگن کنونی ، دو هزار دستگاه آنها فرسوده هستند که باید از رده خارج و ۲۰ هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان ملحق شوند.

دکتر عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه اندازی قطارهای حومه ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تصریح کرد: می خواهیم قطار را وارد زندگی مردم کنیم به نحوی که برای حمل و نقل بین شهرها و حومه آنها، ریل را انتخاب کنند.

آخوندی با تاکید بر اینکه افزایش حق انتخاب بخشی از حقوق شهروندی است خاطر نشان کرد: باید در تمام حوزه های حمل و نقلی کیفیت ها و ساعت های مختلف حرکت را در اختیار مردم برای انتخاب قرار داد.

دکتر عباس آخوندی

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی برای بازگشت خود از استان قزوین نیز اتوبوس را انتخاب کرد.