ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات:

پرهیز از افراط و تفریط محور فعالیت انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است

شهروندان:
سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به توصیه های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعضای انجمن درباره پرهیز از افراط و تفریط در رسانه ها ، رعایت قانون و پایبندی به آرمان های انقلاب اشاره کرد و گفت: قطعا این توصیه ها محور فعالیت انجمن خواهد بود.

مطبوعات عباس صفایی فر در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی حوزه مطبوعات ایرنا افزود: ما این توصیه ها را مثبت ارزیابی کرده و آن را گامی موثر در جهت تثبیت احیا و هرچه بیشتر آزادی های رسانه ای و اخلاق رسانه حرفه ای رسانه ای می دانیم.

وی عنوان کرد، همه همکاران ما در حوزه مطبوعات و رسانه مجازی رعایت این مفاهیم اخلاقی و از طرفی رعایت قانون را مهم ارزیابی می کنند .

به گفته وی ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم جایزه کتاب سال که بتازگی برگزار شده بود نیز بر نفی سانسور به ویژه در وزارت ارشاد تاکید کرده است .

وی ادامه داد: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین زمینه سازی برای استقرار آزادی مطبوعات ، رسانه و توسعه آزادی بیان را در چارچوب قانون مورد توجه قرار داد.

سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در باره انجمن این توضیح را نیز داد درپی چهار و پنج جلسه بحث و گفت و گو اعضا، در نهایت در نشست اخیر شورا، خانم فانزه هاشمی به عنوان رئیس، بدرالسادات مفیدی نایب رئیس انتخاب شد.

وی که در این نشست به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتخاب شده بود ، درباره سابقه فعالیت انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، توضیح داد: انجمن سال ۱۳۷۷ ایجاد شد و در سال ۱۳۸۰ مجوز خود را از وزارت کشور گرفت. در این سال ها، انجمن به عنوان یک نهاد غیردولتی درمیان فعالان حوزه ی آزادی بیان بود وهمواره با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه ای و محدودیت های حاکم بر نظام رسانه که به عنوان معیارهای حقوقی پذیرفته شده و در چارچوب قانون اساسی، فعالیت کرده است.

پیشتر محسن کدیور، اشکوری ، ماشاءالله شمس الواعظین و صفایی فر اعضای انجمن آزادی از مطبوعات بودند.