ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قانون برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به بازنگری دارد

شهروندان:
رییس شورای شهر کرج گفت: متاسفانه قانون برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیر‌مجاز بازدارنگی قوی ندارد، لذا برای جلوگیری از افزایش این تخلفات باید در قانون آن بازنگری صورت گیرد.

ساخت و سازمحمود دادگو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر‌مجاز پرحاشیه‌ترین موضوع شهرسازی است، چرا که این گونه ساخت و سازها ضمن آسیب جدی به سیمای شهر مشکلاتی هم برای صاحبان بنا و اهالی آن منطقه در پی دارد.

وی افزود: متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز این معضل همچنان به قوت خود باقی است.

این مقام مسئول، رفع این معضل شهری را در گرو همکاری همه‌جانبه مردم و اطلاع‌رسانی به موقع آنان و نیز همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست.

رییس شورای شهر کرج اضافه کرد: در کنار همکاری مردم لزوم بازنگری بر قانون برخورد با متخلفان این حوزه ضروری است، چرا که قانون در این‌گونه موارد ساخت و ساز غیرقانونی را یک تخلف محسوب می‌کند و تنها سازنده را مجاب به پرداخت جریمه می‌کند که این نوع برخورد از پشتوانه بازدارندگی قوی برخوردار نیست، لذا نیازمند بازنگری و تحکم بیشتر از سوی قانون‌گذار است.

دادگو، تعیین ضرایب و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ را براساس منطقه بندی ضروری دانست و یادآور شد: شورای چهارم به دنبال مکانیزم‌های جدی در این زمینه است و اگر جرایم سنگینی در این خصوص تعیین شود، قطعاً شاهد کاهش اینگونه ساخت و سازها نخواهیم بود.

وی در پایان ‌گفت: امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌های ذیربط و بازنگری در قانون این گونه تخلفات دیگر شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز نباشیم.