ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون رییس جمهوری:

برخی با فرآیند قانونگذاری بیگانه هستند

شهروندان:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برخی انتظار داشتند تا مانع ابلاغ قانون فرزند خواندگی برای اجرا شویم، گفت: این افراد با فرآیند قانونگذاری در کشور بیگانه هستند.

شهیندخت مولاوردیشهیندخت مولاوردی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : وقتی که قانونی به تصویب شورای نگهبان می‌رسد باید برای اجرا ابلاغ شود و ابلاغ قانون موسوم به ˈفرزند خواندگیˈ همزمان با انتصاب اینجانب در معاونت امور زنان و خانواده بود.

وی اظهار داشت: افرادی که آشنایی با این پروسه دارند، بخوبی می دانند که این کار شدنی نبود بنابر این باید حتما زمانی سپری می شد تا بتوانیم با استفاده از مقررات و آیین نامه های داخلی مجلس اقدام لازم را انجام دهیم.

مولاوردی ادامه داد: از زمان ابلاغ این قانون ما نیز دست به کار شدیم و بیکار نبوده ایم و استفتائات لازم را برای در اختیار داشتن مبانی محکم به منظور حذف تبصره ماده ۲۷ قانون موسوم به فرزندخواندگی مطرح کردیم و همچنان منتظر جواب لازم هستیم تا به صورت محکمه پسند ورود کرده و لایحه ای جدید را که قول داده بودیم، ارائه کنیم.

وی همچنین از تشکیل یک کارگروه حقوقی در معاونت امور زنان و خانواده در خصوص بررسی قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست خبر داد و اضافه کرد: این کارگروه به تنهایی متولی برنامه ریزی، طرح و فکر نیست، بلکه در سراسر کشور مکاتباتی را انجام داده تا نظر نخبگان، فضلا و علما در این زمینه را دریافت کند.

مولاوردی گفت: در صورتی که از طریق طرح دو فوریتی که مستلزم تعامل دو سویه با مجلس است، موفق نشویم تا این مساله را حل کنیم و به قانون سابق آن را برگشت دهند، نهایتا لایحه ای در این حوزه ارائه خواهیم داد که قطعا این لایحه با پایه های قوی تر فقهی و حقوقی به خواهد بود.

برنامه ریزی نیاز به مقدمات دارد

معاون رییس جمهوری در ادامه تصریح کرد : افرادی که درباره سیاستگذاری و برنامه ریزی اظهار نظر می کنند، دستی از دور بر آتش و اطلاعات نادرستی درباره بدیهیات و الفبای برنامه ریزی دارند.

مولاوردی گفت: این افراد در معرکه و میدان عمل قرار نگرفته اند تا بدانند برنامه ریزی به مقدمات نیاز دارد و باید مراحلی طی شود تا سیاستگذاری و برنامه ریزی به صورت اصولی و صحیح صورت گیرد.

وی افزود: در صورت کج نهادن خشت اول ، ادامه دیوار تا ثریا کج خواهد رفت از این رو سعی داریم تا تمام برنامه ریزی ها را کارشناسی شده و اصولی پیش ببریم.