ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس مجلس:

با سیاست اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستاد

شهروندان:
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با اجرای این سیاست می توان در مقابل تحریم های ظالمانه ایستادگی کرد.

علی لاریجانیبه گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس افزود: با این روش اتکا به نفت کاهش می یابد و می توان برای کاهش بیکاری گام اساسی برداشت.

وی با تاکید بر این که با این تدبیر می توان بر تورم چیره شد، ادامه داد: برای تحقق این سیاست ها لازم است محور اصلی بررسی ها در کمیسیون های تخصصی مجلس اقتصاد مقاومتی باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی که در روزهای گذشته مورد بررسی قرار گرفت و با تدبیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، پایه های مهم ترین اقدام به هنگام در رشد و بالندگی کشور و مقاومت و ایستادگی ملت محسوب می شود.

لاریجانی افزود: ظرفیت ذی قیمت نیروی متخصص در کشور و منابع انرژی و معادن، موقعیت ژئوپولتیک و جایگاه کشور در منطقه زمینه جهش اقتصادی در کشور را فراهم کرد.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی آنچه موتور محرک این جهش اقتصادی محسوب می شود اراده قوی برای رونق تولید در داخل و استقلال اقتصادی است که در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب به اهم آن توجه شده است.

رییس مجلس با بیان این که با این روش می توان اتکا به نفت را کاهش داد، افزود: با این سیاست ها می توان برای کاهش بیکاری گام اساسی برداشت.

لاریجانی ادامه داد: با این تدبیر می توان بر تورم چیره شد و با این سیاست ها می توان در مقابل تحریم های ظالمانه ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: لازم است برای تحقق این امر اساسی در کشور محور اصلی بررسی ها و تلاش های کمیسیون های تخصصی مجلس، سیاست های اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

لاریجانی گفت: پیشنهادهای مختلف باید وقتی مورد مطالعه قرار گیرد که بار هزینه های جاری را کاهش دهد و به رونق تولید مدد رساند.

وی تاکید کرد همه کمیسیون های تخصصی مجلس در این زمینه مسولیت مهمی بردوش دارند. به عنوان مثال کمیسیون فرهنگی مجلس با همین دید باید فضای رونق اقتصادی را در بعد تولیدات فرهنگی و هنری و اقدامات رسانه ای پیگیری کند. کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز زمینه های همکاری پژوهشی دانشگاه ها و بخش های تولیدی را اولویت خود قرار دهد.

وی از مرکز پژوهش های مجلس نیز خواست مطالعات لازم را برای نیازهای کمیسیون ها با جدیت دنبال کند و پلی برای ارتباط انجمن های علمی و مراکز پژوهشی با مجلس باشد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: در این زمینه همکاری کمیسیون ها با بخش های تخصصی دولت ضرورت دارد تا چنانچه به اصلاح قوانین و ارایه قوانین جدید نیاز است حتی المقدور از طریق لوایح دولت باشد که در هنگام بررسی به دلیل بار مالی دچار مشکل اصل ۷۵ قانون اساسی نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت همگرایی سیاسی در داخل کشور برای تمرکز بر اولویت کشور یعنی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

لاریجانی از تمامی صاحبنظران سیاسی و اصحاب رسانه خواست فضای بحث و گفت و گو را در جهت تحقق رونق تولید سوق دهند. لاریجانی توصیه کرد برخی مسایل حاشیه ای و جدال ها بر سر آنها ذهن جامعه را از مسایل اساسی اقتصادی منصرف و بازار بگو و مگو و سوء ظن را تدارک نکند که برای کشور جز خسارت فایده ای ندارد بنابراین رسانه های گروهی در این بُعد وظیفه ای مهم بر عهده دارند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن سپاسگزاری از تدبیر رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش خواهد کرد با همکاری قوای دیگر زمینه های تحقق آن را فراهم کند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب ۳۰ بهمن ماه با ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از مجالس کشورهای اسلامی که دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفتند و با حضور قوی خود در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عصو سازمان همکاری اسلامی به بررسی مسایل امروز جهان اسلام پرداختند، تشکر کرد.

وی تصریح کرد: حضور چشمگیر پارلمان های کشورهای اسلامی، همبستگی امت اسلامی را بهتر نشان داد و این پیام را منعکس کرد که ملل اسلامی از قدرت و تدبیر لازم جهت مواجه با چالش ها اعم از اقتصادی ، سیاسی و امنیتی برخوردارند و نیاز به ورود کشورهای بزرگ که نقش مزاحم دارند، ندارند.

لاریجانی اظهارامیدواری کرد که دبیرخانه این اجلاس تلاش جدی برای پیگیری مصوبات آن داشته باشد.

رییس مجلس همچنین از همه نهادها و وزارتخانه ها که در اجرای آبرومند این اجلاس همت کردند، تشکر کرد.