ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

فساد اقتصادی حرکت چرخ اقتصاد را سخت می‌کند

شهروندان:
سخنگو و مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: وقتی جامعه‌ای از نظر اقتصادی ضعیف است، مردم به جای تلاش برای رسیدن به فرهنگ توسعه، به فکر نان شب خود هستند و به همین خاطر و نیز وجود فساد اقتصادی، از توسعه فاصله می‌گیرند.

مفاسد اقتصادیمحمد رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شکل‌گیری فرهنگ توسعه، نقش افراد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در واقع در مسیر توسعه نقش تک تک مردم ارزشمند است اما به عقیده من توسعه کل کشور از عوامل مختلفی مثل فرهنگ، اقتصاد و … تشکیل شده است. در واقع برای دستیابی به توسعه واقعی، یکسری مسائل فرهنگی، اقتصادی در جامعه باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان و کارشناسانی که در زمینه توسعه مطالعه می‌کنند، عقیده دارند از جامعه‌ای که با سیاست کنترلی اداره می‌شود، نمی‌توان انتظار توسعه‌یافتگی داشت؛ چراکه در جامعه‌ای که کنترل دولت زیاد است، توقع مردم از دولت نیز زیاد می‌شود و فعالیت خود مردم کمتر خواهد شد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: وقتی مفاسد اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد، چرخ‌های اقتصاد به سختی حرکت می‌کند و معیشت برای مردم سخت خواهد شد، در نتیجه توسعه نیز به سختی به وقوع می‌پیوندد. مبارزه با مفاسد اقتصادی برای دستیابی به فرهنگ توسعه بسیار ضروری است.

رهبری با بیان اینکه “برای رسیدن به توسعه، باید مفهوم آن را درک کرد”، گفت: رئیس‌جمهور از مردم خواسته‌اند که به جای دعواهای غیرمفید به فکر توسعه باشند. برای رسیدن به توسعه مدنظر مسئولان و مردم، ابتدا باید از مفهوم توسعه درک و فهمی درست بدست آورد. افراد فرهیخته جامعه و برنامه‌ریزان باید در مورد کشورهای توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته مطالعه کنند و بررسی‌های خود را در این زمینه گسترش دهند.

برچسب‌ها : ,