ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
گزارش رسانه‌ها نتيجه داد:

آغاز مداوای چشمان شوخان

شهروندان:
در پی اطلاع رسانی رسانه‌ها، چشم پزشکان صاحب نام کشور و صدها انسان خیر و متخصص در داخل وخارج از کشور برای مداوای چشمان شوخان اعلام آمادگی کردند.

شوخانطی روزهای گذشته با همت عربزاده از عکاسان خیرکشور یک تیم زبده چشم پزشکی از جمله دکتر نیل‌فروشان، علیرضا فروتن و محمد جواد هاشمیان در بیمارستان رسول اکرم چشمان شوخان را به دقت معاینه و نظرات امیدوار کننده‌ای به خانواده این کودک ۶ ساله دادند.

در گزارش پزشکی متخصصان آمده است: چشم راست این کودک طی چند مرحله جراحی و با برداشت سلول بنیادی از چشم پدر و مادر و کاشت آن، مداوا خواهد شد. با هما‌هنگی‌های صورت گرفته با دفتر وزیر بهداشت، جمعه آینده وزیر بهداشت (که از اساتید برجسته چشم پزشکی است) چشمان شوخان را معاینه و برای ادامه درمان، نظر نهایی را اعلام می‌کند.

در این راستا دکتر برادران نیز قرار است ساعت ۹:۳۰ روز سه شنبه در کلینیک چشم بیمارستان لبافی نژاد پس از معاینه نظر نهایی خود را در مورد پیوند سلول‌های بنیادی ارائه دهد. به‌لحاظ پیچیده‌تر بودن مراحل درمان چشم چپ این کودک  جراحی این چشم باید پس از مداوای چشم راست صورت گیرد.

بر اساس این گزارش دو سال پیش در پی سرماخوردگی شوخان، پدر و مادر این کودک ۴ ساله را به‌درمانگاهی در شهر دیوان دره بردند که براثر تزریق آمپول پنی‌سیلین این کودک دچار سندرم استیون جونز شد و بینایی دوچشم خود را از دست داد.در پی گزارش «قانون» از وضعیت این دختر ۶ ساله جامعه پزشکی از جمله وزیر بهداشت برای مداوای او اعلام آمادگی کردند.

 قانون

برچسب‌ها : , ,