ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تاکید اژه‌ای بر لزوم برخورد با ساخت و سازهای خارج از محدوده حتی با مجوز شهرداری

شهروندان:
دادستان کل کشور گفت: اگر ساخت و سازهایی در خارج از محدوده حتی با مجوز شهرداری صورت گیرد، حتما باید برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ایحجت الاسلام و المسلمین ˈغلامحسین محسنی اژه‌ایˈ بعد از نشست خبری خود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات افزود: بی تردید مواردی که قانون منع کرده است باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها مسوول این موضوع هستند، اظهار داشت: شهرداری باید ببیند که این ساخت و سازها با مجوز انجام می شود یا بدون مجوز.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: اگر با مجوز ساخت و ساز می کنند، شهرداری نباید اصلا مجوز بدهد و اگر چنانچه ساخت و ساز خلاف و بدون مجوز انجام می شود باید تعقیب، پیگیری و تخریب شود.

اژه ای خاطر نشان کرد: در موارد خاصی هم وارد شده ایم. برای مثال آقای تورگ (معاون دادستان تهران) و افرادی دیگر به ساخت و سازهایی که خارج از مصداق مشخص شده نظیر ارتفاع ۱۸۰۰ متر یا بالاتر و خارج از محدوده ، ورود پیدا کردند که برخی موارد تخریب شد.

وی ضمن درخواست از مردم برای معرفی موارد مشابه به مقام های قضایی گفت: شاید مواردی را می بینیم و نمی دانیم که ارتفاع چقدر است؛ اگر مواردی مشاهده شد اعلام کنید تا پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این ساخت و سازها علی القاعده هم باید با مجوز شهرداری باشد و هم در حریم قانونی که البته اگر با مجوز انجام می شود و خارج از محدوده مجاز است، حتما باید برخورد شود.

اظهار بی اطلاعی از نپذیرفتن بدهی ۳۰۰ میلیونی از سوی بانک

دادستان کل کشور در مورد معوقات بانکی و اظهارات رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر مراجعه یک بدهکار به بانک برای پرداخت بدهی ۳۰۰ میلیون تومانی و عدم استقبال بانک مربوطه از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

اژه ای با تاکید بر اینکه موضوع معوقات بانکی را دنبال می کنیم، گفت: این چیز بعید است و منطقی به نظر نمی رسد که مشتری برای پرداخت معوقات به بانک مراجعه کند و بانک نپذیرد.

ضرب و شتم خانم محجبه در تجریش

دادستان کل کشور در مورد ضرب و شتم خانم محجبه ای در تجریش توسط یک خانم ارمنی و اینکه جریمه طبق قانون ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان است، گفت: باید دید قضیه چه بوده است و موردش باید رسیدگی شود.