ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون وزیربهداشت:

شهروندان از یک پنجم خدمات استاندارد پرستاری بهره‌مندند

شهروندان:
معاون امور پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : مردم کمتراز یک پنجم خدمات استاندارد پرستاری بهره می برند.

محمد میرزابیگیبه گزارش ایرنا محمد میرزابیگی در جشن بزرگداشت روز پرستار که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد ، اظهارداشت: در زمان حاضر برای ۵۲۷ خدمت پرستاری استاندارد تدوین شده است که از این تعداد ۴۰۰ خدمت، حق مردم است اما مردم فقط حدود یکصد خدمت را دریافت می کنند.

میرزابیگی این موضوع را نشان دهنده ضعف در رساندن خدمت پرستاری به مردم عنوان کرد و بر رفع موانع آن تاکید کرد.

فعالیت پرستاران فقط در چارچوب بیمارستان نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که فعالیت پرستاران فقط در چارچوب بیمارستان خلاصه نمی شود بلکه پرستاران باید در سطوح مختلف نظام سلامت فعالیت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با دادن مجوز به مراکز مراقبت پرستاری غیر دولتی (NCC) دانش آموختگان پرستاری به سرعت وارد سایر سطوح نظام سلامت شوند.

رییس سازمان نظام پرستاری افزود: در زمان حاضر اکثر دانش آموختگان این رشته به دنبال استخدام دولتی هستند این در حالی است که بیماران فقط در بیمارستان ها به پرستار نیاز ندارند بلکه بیمارانی که می خواهند به سلامتی بازگردند در مکان هایی از جمله منازل نیز به پرستار نیاز دارند.

سهمیه تحصیلات تکمیلی برای پرستاران شاغل در مناطق محروم

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به برخی برنامه های اماده ارایه در معاونت امور پرستاری وزارت بهداشت اشاره کرد.

وی گفت: دادن پروانه کار به پرستار ها از جمله این برنامه ها است که از این طریق می توان از فعالیت برخی پرستار نماها که آبروی جامعه پرستاری را می برند جلوگیری کرد.

وی به بحث استاندارد سازی بومی در مناطق محروم به عنوان برنامه ای دیگر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آندسته از دانش آموختگان پرستاری که در مناطق محروم خدمت می کنند برای تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی سهمیه دریافت می کنند.

میرزابیگی تعادل جنسیتی در پذیرش دانشجویان پرستاری و آموزش مدون و باز آموزی ،راه اندازی مراکز تحقیقات بالینی، بازنگری در لباس پرستاران و تدوین راهکارهای اجرای قوانین مربوط به پرستاری را از دیگر برنامه های معاونت پرستاری وزارت بهداشت برشمرد.

جشن بزرگداشت روزپرستار بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون امور پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

برچسب‌ها : ,