ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دانشگاه تهران بیش از ۲۰۰ خیّر دارد

شهروندان:
سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه 350 خیّر از دانشگاه های کشور حمایت می کنند، گفت که این دانشگاه بیش از 200 خیّر دارد و در این زمینه پیشروی دیگر دانشگاه های کشور است.

دانشگاه تهرانبه گزارش ایرنا، محمدحسین امید در نخستین جشنواره تجلیل از خیّرین و واقفین دانشگاه تهران در سالن علامه امینی این دانشگاه افزود: زمانی که در اروپا مشغول تحصیل بودم، حسرت می خوردم که چگونه مردم این کشورها که از مواهب دین مبین اسلام نیز برخوردار نیستند، تا این اندازه به فکر آموزش عالی و حمایت از دانشگاه ها هستند.

وی تصریح کرد: در کشور آمریکا بیش از ۲۵۰۰ موسسه خیّریه و در آلمان ۹۹۶ موسسه خیّریه از دانشگاه ها حمایت می کنند.

معاون مالی و اداری وزیر علوم ، سنت وقف را در کشور سنتی ریشه دار دانست که حتی در قبل از ورود اسلام نیز جریان داشته است و گفت: در کشور ما ساختن مدرسه، مسجد و بیمارستان سابقه دیرینه ای ندارد اما متاسفانه جای سنت وقف در آموزش عالی کشور خالی بود.

سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین واقف و خیّر دانشگاه تهران ۵۰ سال پیش به این دانشگاه کمک کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۲۵ پروژه به مساحت نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مربع توسط واقفین و خیّرین آموزش عالی در کشور یا به بهره برداری رسیده یا در حال ساخت است.

معاون مالی و اداری وزیر علوم گفت: در طول شش ماهه گذشته هیچ هفته ای نبوده که برای افتتاح پروژه ای به یکی از استان ها دعوت نشده باشم؛ این پروژه ها نیز توسط خیّرین و واقفین ساخته شده است.

امید با بیان اینکه وزارت علوم بدنبال راه اندازی یک بنیاد خیّریه برای هر دانشگاه است، افزود: وزارت علوم می خواهد از حضور خیّرین در هیات امنای دانشگاه ها بهره بگیرد.

در این مراسم از خیّرین دانشگاه تهران تقدیر شد.

همچنین در این جشنواره که همزمان با روز احسان و نیکوکاری برگزار شد، اولین صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها : ,