ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

روز پرستار روز افتخار انسان به انسانیت و درخشیدن ایمان در قلب‌های مهربان

شهروندان:
معاون درمان علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم‌اکنون 1600 پرستار در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: 920 نفر از پرستاران در حال فعالیت در دانشگاه‌ها، 220 نفر در مراکز درمانی و بقیه در فوریت‌های پزشکی درمانی فعالیت می‌کنند.

پرستار به گزارش ایسنا،«مهدی دهقانی» در جمع پرستاران خراسان‌جنوبی گفت: روز پرستار روز افتخار انسان به انسانیت و روز درخشیدن ایمان در قلب‌های مهربان است.

وی با اشاره به فعالیت هفت بیمارستان در خراسان جنوبی، گفت: مقدمات راه‌اندازی سه بیمارستان دیگر در استان فراهم شده است.

معاون درمان علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۷۳۰ تخت در بیمارستان‌های استان وجود دارد که به علت نیاز استان، ۸۰۷ تخت آماده‌ی ارائه خدمات فعال است.

دهقانی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰۰ تخت در استان آماده‌ی ارائه خدمات است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۴ تخت ستاره‌دار هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان‌جنوبی، گفت: با توجه به فشار زیاد کاری، پرستاران همه‌ی مشکلات را تحمل کرده و آماده‌ی ارائه خدمات به شهروندان هستند.

معاون درمان علوم پزشکی بیرجند ارتقاء جایگاه پرستاری، معاونت پرستاری، دفتر پرستاری و مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته را از اقدامات مفید حوزه‌ی پزشکی برشمرد.

دهقانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همه‌ی توان خود را در راستای قانون ارتقاء بهره‌وری بکار گرفته است، خاطر نشان کرد: پارسال ۲۰۰ نفر از کادر پرستاری به مرحله‌ی خبره و عالی پرستاری ارتقاء یافتند.