ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون فنی سازمان نظام پرستاری:

تعداد پرستاران کادر درمانی با نیاز بیماران مطابقت ندارد

شهروندان:
معاون فنی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران در رده با سوادترین شاغلان بخش سلامت کشور هستند، گفت: مشکلات احتمالی موجود در مراکز درمانی به علت کم کاری و یا دانش کم پرستار نیست بلکه باید تعداد پرستاران کادر درمان متناسب با نیاز بیماران باشد.

بیمارصدیقه سالمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: میزان مطالعه پرستاران بالاست. در رشته‌های علوم پزشکی به علت ورود داروهای جدید به بازار، درمان‌ها و حتی عوارض جدید همکاران باید به روز باشند در غیر این صورت نمی‌توانند با فرآیند کار سازگار باشند.

وی با اشاره به موفقیت‌های پرستاران در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: این موفقیت‌ها بیانگر میزان بالای مطالعه آنهاست.

معاون فنی سازمان نظام پرستاری یادآور شد: به جرات می توان گفت پرستاران در رده با سوادترین افرادی هستند که در جامعه وجود دارند و در این مورد نباید کمترین تردیدی به دل راه دارد.

وی تصریح کرد: نارضایتی و مشکلات احتمالی موجود در مراکز درمانی به علت کم کاری و یا دانش کم پرستار نیست. علت این است که تعداد نیروی انسانی مورد نیاز کادر درمانی مطابق با استاندارهای روز جهان نیست.

سالمی با اشاره به اینکه سال گذشته دو کتاب ارزنده “اعتبار بخشی” و ” مصدومیت‌های شیمیایی ” که توسط انتشارات سازمان منتشر شد، به درستی شناخته نشد، گفت: این کتاب مورد نیاز همکاران شاغل در بیمارستان‌ها است. هر چند این مراکز امور مرتبط با عتباربخشی را انجام می‌دهند ولی با مطالعه این کتاب‌ها می توانند در این حوزه موفق تر عمل کنند.

مدیر مسئول انتشارات سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه با مطالعه به روز، پرستاران می‌توانند خدماتی بهینه را به بیماران ارایه دهند، گفت: کتاب “کار در داروخانه” (نسخه خوانی) برای پرستارانی که در داروخانه کار می‌کنند تهیه شده است. مطالعه این کتاب‌ها برای شاغلین در داروخانه بسیار کمک کننده است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران می‌توانند در حوزه “کارآفرینی” اشتغال داشته باشند، افزود: پرستاران یکی از مهمترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند در بحث کارآفرینی موفق باشند. ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد “کارآفرینی” اخیرا بسیار مورد توجه همکاران واقع شده است. فارغ التحصیلان می توانند در حوزه تاسیس دفتر مشاوره، مدیریت مهدکودک، خدمات در منزل و خانه سالمندان فعالیت داشته باشند.