ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
محمدعلی کشاورز:

آزادی مسئولانه مطبوعات ضامن سعادت جامعه است

شهروندان:
بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، فعالیت رسانه ها و اهالی قلم را موجب روشنگری جامعه دانست و تصریح کرد آزادی مسئولانه مطبوعات ضامن هدایت جامعه به سمت سعادت است.

محمدعلی کشاورزمحمدعلی کشاورز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این مساله که برخلاف تصور عموم، مساله نظارت و ارزشیابی در مطبوعات ایران از بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی و اروپایی به مراتب کمتر است گفت: فرق اساسی میان رسانه های ایران با بسیاری از کشورها در این مساله است که در دیگر نقاط جهان، مطبوعات به شکل مستقیم از یک جریان و حزب خاص حمایت می کنند وبه دیگر شرایط جاری در کشور اهمیتی نمی دهند.

وی ادامه داد: اما در ایران با وجود طیف های متنوع و افکار مختلف در زمینه هدایت رسانه ها در کنار توجه آنها به موضوعات مدنظرشان شاهد پوشش اخبار کشور و جهان با دیدی منسجم و واحد در راستای رسالت اطلاع رسانی آنها به مخاطبان به ویژه عموم مردم هستیم.

بازیگر فیلم های ماندگار مادر، کمیته مجازات و کمال الملک، آثار زنده یاد علی حاتمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در کشوری مانند فرانسه که در ظاهر به اسم کشوری آزاد در بیان و قلم شناخته می شود رسوایی مانند شنود گفت و گوهای تلفنی نیکولا سارکوزی رییس جمهوری پیشین این کشور یک رسوایی بزرگ را رقم زده است.

وی افزود: در کشور ما خوشبختانه مردم و مسئولان آزادانه آرای خود را با حفظ حریم قانونی بیان می کنند و تنها شاهد برخورد ضابطان قانونی در شرایطی هستیم که اصول نوشته شده در نص صریح قانون نادیده گرفته شده است.

کشاورز آزادی بی قید و شرط در فعالیت های اجتماعی را امری غیرمنطقی دانست و تصریح کرد همواره در فعالیت های جمعی قانون و قوانینی وجود دارند که همه ملزم به رعایت آن هستند و اینچنین است که مساله یا واژه ای به نام آزادی مسوولانه قید می شود و نباید فراموش کنیم که آزادی بی قید و شرط تنها هرج و مرج ایجاد می کند.

بازیگر سریال هزاردستان گفت: مطبوعات نقش هدایتگری و آگاه سازی در جامعه را بر عهده دارند و در حقیقت مسیر منتج به روشنگری و دانایی مردم با چراغ مطبوعات روشن می شود، پس با این رویکرد آزادی مسئولانه مطبوعات ضامن هدایت جامعه به سمت سعادت است.