ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

استقبال تشکل‌های دانشجویی از منشور حقوق شهروندی

شهروندان:
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارسال نامه ای به رییس جمهوری در خصوص منشور حقوق شهروندی اعلام کرد: بحث منشور حقوق شهروندی مورد استقبال تشکل های دانشجویی است.

حقوق شهروندیدر این نامه که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته با تاکید براینکه منشور حقوق شهروندی مورد توجه تشکل های دانشجویی قرار گرفته آمده است: گام اول در بررسی حقوق شهروندی، ارائه تعریف روشن، جامع الاطراف و مورد وفاق همگانی است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با تاکید بر لزوم ارائه الگویی اسلامی – ایرانی و شالوده ساختمان الگوی پیشرفت بومی و تحقق چشم اندازهای حاکمیتی مطرح کرده است: اقتصاد به عنوان مسئله فوری کشور، نباید مانع توسعه فعالیت های سیاسی – اجتماعی و تحرک در عرصه فرهنگ شود، از این رو دولت و مجلس باید به صورت متوازن در عرصه سیاست گذاری و اجرا وارد شوند.

این تشکل دانشجویی افزوده است: تحرک علمی – اجتماعی و فراهم کردن بسترهای لازم برای شادابی و پویایی دانشگاه و دانشگاهیان درصدر مطالبات جنبش دانشجویی است و باید به عنوان کارگروهی ویژه طراحی شود.

در این نامه آمده است: یکی از موضوعاتی که در طراحی مسئله حقوق شهروندی با آن مواجه می شویم ، مسئله بهائیت است؛ کارنامه حزبِ یهود سازِ بهائیت – عمله صهیونیست ها در ایران امروز با تاریخی خونین و تاریک، با هیچ یک از گفتمان های امنیت ملی وارداتی، مباحث تئوریک زیبا، تفسیرهای رحمانی و تابوشکنی های هدفمند، قابل اغماض و بزک کردن نبوده و نخواهد بود، از این رو منطقه ۱۰۰ درصد ممنوعه مباحث حقوق شهروندی، فرق ضاله ای چون بهائیت است.

این تشکل دانشجویی افزوده است: سفر پیاپی هیات پارلمانی اتحادیه اروپا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه و موضع گیری ها و دیدارهای خاص برنامه ریزی شده ، تاییدی براین مسئله و اهداف ویژه جامعه جهانی به قرائت غرب، در مسئله حقوق بشر است؛ امروزه عزم جهانی برای گسترش، عادی سازی و تغییر بنیادی نگاه و رویه موجود در کشور برای این گروه های گلخانه ای، عیان تر شده و این موضوع حساس باید مورد عنایت ویژه دست اندرکاران عرصه سیاست و فرهنگ قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نامه مطرح شده است: خلط مبحث میان قوانین – آئین نامه های مصوب گذشته، برخی اصول قانون اساسی و همچنین مشخص نبودن مرز میان حقوق قضایی و حقوق شهروندی و رجحان یکی بر دیگری به همراه برخی مشکلات محتوایی، از ایرادات نسخه اول منشور حقوق شهروندی بوده که امید است در نسخه نهایی مورد بازبینی و تصحیح قرار گیرد و سپس با در نظر گرفتن برخی ملاحظات مانند مبحث بهائیت که طرح شد، انشاء الله با قوت اجرایی شود.

در این نامه آورده شده است: جنبش عدالتخواه دانشجویی با نگاه مثبت به دولت یازدهم و اهداف و فعالیتهای آن، نگاه انتقادی خود را در مسیر پیش رو حفظ خواهد کرد و پشتوانه چنین رویکردی را بیانات و نقطه نظرات مقام معظم رهبری ( دام توفیقاته ) و اظهارات صریح ریاست محترم جمهوری در ماه های اخیر می داند.