ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ادعاهای احمد شهید درباره منشور حقوق شهروندی و واکنش دو نماینده مجلس

شهروندان:
نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران پس از گزارش مداخله جویانه روز گذشته خود کنفرانس خبری برگزار کرد و به انتقاد از رییس جمهور کشورمان پرداخت.

نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران کنفرانس خبری با موضوع ایران برگزارکرد. گزارشگر ویژه سازمان ملل در این کنفرانس خبری ضمن تکرار ادعاهای قبلی درباره حقوق بشر ایران تصریح کرد با روی کار آمدن دولت جدید در ایران تغییری در روند امور ایجاد نشده است.

وی افزود: دولت ایران همچنان با نرخی هشدار دهنده به اعدام افراد ادامه می‌دهد.

احمد شهید ادعا کرد ۴۰ روزنامه‌نگار در ایران کماکان در زندان هستند.

گزارش‌های این مقام سازمان ملل از لحاظ روش‌شناسی مورد انتقاد واقع شده است. احمد شهید همواره برای گردآوری اطلاعات درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به منابعی استناد می‌کند که به گفته وی «خودشان را زندانیان سیاسی در ایران» معرفی می‌کنند.

احمد شهید در این کنفرانس خبری درباره منشور حقوق شهروندی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت که این منشور نمی‌تواند نگرانی‌ها درباره حقوق بشر در ایران را مرتفع کند.

وی تأکید کرده تضمین حقوق بشر در ایران مسیری طولانی و پرفراز و نشیب پیش رو دارد اما با اراده و همکاری می‌توان اطمینان حاصل کرد که در ایران تغییر رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش فارس، احمد شهید همچنین از ایران خواست نمایندگی وی از طرف سازمان ملل را قبول کند. وی گفت علت اینکه این نمایندگی به وی اعطا شده این است که در حال حاضر ایران جامعه‌ای دارد که به دنبال حقوق خودش است.

پیش از این دبیرکل سازمان ملل هم با انتشار بیانیه ای مداخله جویانه به رییس جمهور کشورمان خرده گرفته بود که نتوانسته فضای آزادی را در کشورمان ایجاد کند!

سخنگوی کمسیون امنیت ملی مجلس:گزارش و اظهارات احمد شهید محلی از اعراب ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش جدید احمدشهید محلی از اعراب ندارد به خبرگزاری مجلس گفت: گزارش احمد شهید تکه‌ای از پازل سناریوی ضد ایرانی غرب است.

نقوی حسینی ادامه داد: اگر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران در تهیه گزارشات خود صادق بود حتی برای یکبار هم که شده به ایران سفر می‌کرد و از نزدیک وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی می‌کرد.

وی با بیان اینکه برای تمامی اتهاماتی که احمد شهید به ایران وارد کرده پاسخ‌های قاطع و روشنی وجود دارد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی به برکت قانون اساسی و قوانین وضع شده از سوی مجلس شورای اسلامی مردم از حقوق شهروندی مناسبی برخوردار هستند و قطعا از برخی کشورهای اروپایی در این امر جلوتر هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه گزارش احمد شهید محلی از اعراب ندارد، گفت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران تنها نقش خود را در اجرای سناریوی ضد ایرانی ایفا می‌کند و گزارشات و اظهار نظرهای وی ارزشی ندارد.

بروجردی: گزارشات احمد شهید وجاهت حقوقی ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بیان اینکه گزارشات احمد شهید وجاهت حقوقی ندارد به خانه ملت گفت:نتیجه مصاحبه احمد شهید با اپوزیسیون و ضد انقلاب خارج نشین به عنوان فردی که در امور ایران مغرضانه گزارش تهیه می‌کند، بیش از این نخواهد بود که اتهامات واهی در گزارشات خود به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل، گزارش ضدایرانی خود را در ماه مارس سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است.