ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
جلیلی:

لزوم اتحاد قوا و شهروندان برای جهش در اقتصاد و فرهنگ

شهروندان:
نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر لزوم اتحاد قوا و مردم برای جهش در اقتصاد و فرهنگ،‌ از نگاه جدی به «اقتصاد مقاومتی» در سال ۹۳ سخن گفت.

اسماعیل جلیلیاسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مسجد شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» گفت: یکی از دغدغه‌هایی که باعث شده مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی توجه داشته باشند شرایط اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه نشانگر این است که برنامه‌های طراحی شده تاکنون ناکارآمد بوده و نتوانسته شرایط مطلوب اقتصادی را فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها جهت‌گیری‌های مبتنی بر شرایط امروز کشور با تمرکز بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در داخل را مد نظر قرار داده‌اند.

جلیلی از لزوم بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی در گام نخست برای حرکت جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سخن گفت و در این زمینه تصریح کرد: با توجه به الزامات فضای اقتصادی کشور در سال ۹۳ باید با تمرکز بر بخش اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی شاهد گشایش‌هایی در عرصه اقتصادی کشور باشیم.

وی بر لزوم ایستادگی مقابل شوک‌هایی که ممکن است بر پیکره اقتصاد کشور وارد آید تأکید کرد و گفت: باید با پایداری و مقاومت برابر این شوک‌ها به سمت تأمین رفاه و رضایتمندی گام‌های اساسی برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامی – ایرانی اظهار داشت: دغدغه فرهنگ به خصوص فرهنگ اسلامی – ایرانی از موضوعاتی است که تمرکز بر روی آن باعث تقویت خودباوری در آحاد جامعه و در نتیجه تعالی و توسعه کشور می‌شود.

جلیلی ادامه داد: توجه به فرهنگ و در پی آن تعالی جامعه باعث مقابله با جریان‌هایی می‌شود که به دنبال قالب کردن فرهنگ‌های غیر متعارف برای ملت ایران هستند؛ ملت ایران از جمله ملت‌های دارای هویت‌ و تمدن است که به همین دلیل مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ به فرهنگ ایرانی – اسلامی نگاه ویژه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه برداشتن گام‌های بلند و اساسی در عرصه اقتصاد و فرهنگ را نیازمند اراده و عزم جمعی و ملی قوای سه‌گانه و آحاد مختلف کشور است، خاطر نشان کرد: قوا و ملت در قالب اتحادی راهبردی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود باید با استفاده توان بخش‌های خصوصی و دولتی و حتی تعاونی‌ها برای تحقق اهداف اقتصادی و فرهنگی بکوشند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تصریح کرد: تجربه نشان داده است که وجود یک اراده و عزم ملی برای تحقق اهداف نیازمند یک مدیریت با بهره‌وری بالا و البته یک همت جدی به دور از فرآیندهای تشریفاتی است؛ در این زمینه باید تقلید از مدل‌های ناکارآمد برای تحقق اهدافی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیاز به تدبیر، اراده، عزم ملی، همت جهادی و مدیریت جهادی برای دستیابی به اهداف دارد، خودداری کرد.

جلیلی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۳ همت لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه اقتصاد و فرهنگ در مدیران ایجاد شود و مسئولان با یک عزم همه جانبه برای بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور بکوشند.

وی با بیان اینکه همت مدیران و حضور مردم در صحنه باعث ایجاد یک جهش در حوزه اقتصاد و فرهنگ می‌شود، خاطر نشان کرد:‌ امسال را مقام معظم رهبری سال فرهنگی و اقتصاد نامیدند تا چراغ راه مردم و مسئولان مشخص شود، ‌حال در چنین شرایطی تمامی قوا و آحاد مختلف مردم باید برای تحقق رهنمود مقام معظم رهبری بکوشند.