ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی:

قوای سه‌گانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه حضور شهروندان را در اقتصاد فراهم کنند

شهروندان:
دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی اقتصاد مقاومتی را حرکت جدیدی در دولت، مجلس و قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: قوای سه گانه باید زمینه حضور مردم را در بحث اقتصاد فراهم کنند همانطوری که در دوران دفاع مقدس همین مردم بودند که بسیج شدند و دشمنان انقلاب و اسلام را به عقب راندند.

قدرت‌علی حشمتیانقدرتعلی حشمتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تحقق اقتصاد مقاومتی و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بحث هدفمندی یارانه ها برای کشور ضرورت داشت و باید این کار خیلی زودتر انجام می شد.

وی ادامه داد: در دولت قبلی ناهماهنگی هایی بین دولت و مجلس وجود داشت به همین دلیل بحث هدفمندی یارانه ها موفق نبود چرا که فرقی بین افراد کم بضاعت و افراد ثروتمند قایل نشده بودند و به همه اقشار مردم به یک نحو نگاه می شد.

حشمتیان افزود: هدفمندی یارانه ها باید برای افراد کم درآمد در اولویت قرار می گرفت اگر قرار باشد کسی که درآمد ماهیانه بالای ده میلیون تومانی دارد و کسی که با ماهی ۵۰۰ هزارتومان امرار معاش می کند هر دو یکسان دیده شوند، خارج از عدالت است.

عضو هیات رییس کانون نمایندگان ادوار مجلس گفت: شعار اصلی جمهوری اسلامی و مبنای قانون اساسی، عدالت است که امام (ره) بر این شعار تکیه داشتند و رهبر معظم انقلاب هم بارها این موضوع را مدنظر قرار داده و سفارش و توصیه کرده اند.

وی یادآور شد: دولت جدید با توجه به بحث اعتدالی که مطرح کرده است اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را مدنظر قرار دهد و برای این کار اولویت اول این است که با مجلس هماهنگ شود.

حشمتیان با بیان اینکه در بحث هدفمندی یارانه ها هماهنگی قوه مقننه و قوه مجریه لازم و ملزوم هم هستند، گفت: اگر قوه مقننه و مجریه فاصله داشته باشند و رو به روی هم بایستند مطمئنا نتیجه مثبتی به دست نمی آید.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی وحدت، همسویی و همگرایی را در بحث هدفمندی یارانه ها و اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و گفت: دولت محترم با مردم صادقانه رفتار کند یعنی آنچه در کشور اتفاق می افتد به طور شفاف با مردم در میان بگذارد که به طور قطع مردم همکاری می کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته باید در بحث هدفمندی یارانه ها طوری کار شود که به اقشار کم درآمد جامعه فشار نیاید.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را در چند سال گذشته بر علیه کشور راه انداخته است گفت: رهبر معظم انقلاب برای این که بتوانیم در مقابل این جنگ تمام عیار بایستیم اقتصاد مقاومتی را در بهترین زمان مطرح کردند.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی همچنین نقش احزاب را در اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و گفت: احزاب با راه اندازی کمیته های تخصصی می توانند نقش مفیدی در روند اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن داشته باشند.

حشمتیان اقتصاد مقاومتی را حرکتی جدید در دولت، مجلس و قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: قوای سه گانه باید زمینه حضور مردم را در بحث اقتصاد فراهم کنند همانطوری که در دوران دفاع مقدس همین مردم بودند که بسیج شدند و دشمنان انقلاب و اسلام را به عقب راندند.

وی ادامه داد: باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما از امکانات و ظرفیت های داخل کشور با مدیریت جهادی و برنامه ریزی های درست اقتصاد کشور را به سوی شکوفایی سوق دهیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت بخواهد در مقابل تحریم ها پیروز باشد باید زمینه حضور مردم را در بحث های اقتصادی فراهم کند و آنها احساس کنند که در اقتصاد کشور سهیم هستند یعنی طوری عمل کند که مردم را در کنار خود داشته باشد.

حشمتیان همچنین گفت : باید این فرهنگ در جامعه شکل بگیرد که مردم احساس کنند اقتصاد مربوط به آنهاست و با تقویت و تولید و بهره وری اقتصادی عامه مردم سودمند می شوند همانطور که در بحث هدفمندی یارانه ها همه مردم از آن استفاده می کنند بنابراین مردم همراه با دولت برای دفاع از نظام و دستاوردهای آن باید در اقتصاد مقاومتی احساس تکلیف کنند و به میدان بیایند.

وی ادامه داد: در این راستا مجلس با تصویب قوانین و مقررات موثر و دولت با تدوین و اجرای مصوبات موثر و قوه قضاییه با همسویی دولت و مجلس بحث اقتصاد را در راستای خواسته رهبر معظم انقلاب و مردم و جامعه داشته باشد.

عضو هیات رییس کانون نمایندگان ادوار مجلس یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را دیپلماسی فعال دانست و گفت: دیپلماسی فعال می تواند نقش موثری در افزایش گسترش صادرات کالا داشته باشد.

وی یکی دیگر از ابزارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی را مبارزه با فساد و برخورد با مفسدین اقتصادی در هر رده ای عنوان کرد و گفت: کسانی که در مسوولیت های کلان هستند باید مراقب باشند که دچار فساد اقتصادی نشوند خود یکی از ابزارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و جامعه است.

حشمتیان با بیان این که در اقتصاد مقاومتی دولت باید به دنبال کوچک سازی برود گفت: کوچک سازی دولت و استفاده از نظرات شرکت های دانش بنیان، نخبگان، احزاب، تشکل های سیاسی و گروه های فعال دیگر از جمله دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه و حتی هنرمندان، ورزشکاران و اصناف برای تحقق دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی مفید است.

برچسب‌ها : ,