ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فرجی دانا:

فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان وظیفه وزارت علوم است

شهروندان:
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری این وزارتخانه را متولی حوزه علم و فناوری در کشور دانست و گفت: مهمترین وظیفه وزارت علوم فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد دانش بنیان است.

فرجی دانابه گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رضا فرجی دانا افزود: وظیفه مهم وزارت علوم در حوزه فرهنگ سازی این است که در جهت غالب شدن گفتمان علم و فناوری در کشور تلاش کند.

وی با بیان این که موفقیت در فضای رقابتی دنیای امروز، نیازمند اقتصاد دانش بنیان است ،خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که روی پای خود بایستد و متکی به دانش بومی و علم و فناوری اساس آن باشد.

به گفته وی مدیریت جهادی ، مدیریتی است که در آن ایثار و از خود گذشتگی محور قرار گیرد. مدیریت جهادی چیزی را برای خود نخواستن و همه چیز را برای کشور خواستن است و به معنای غلبه منافع ملی بر سایر منافع است.

فرجی دانا تاکید کرد: ابتذال در تضاد با فرهنگ آکادمیک است؛آنچه که از آن بیم داریم، رخنه ابتذال در اخلاقیات است چراکه دانشگاه و ابتذال با هم همخوانی ندارند.

وزیر علوم همچنین با ابراز تاسف از درگذشت سه نفر از استادان دانشگاه در روزهای آخر سال ۹۲ اظهار امیدواری کرد که آیین علمی این نسل از استادان، معیار جامعه دانشگاهی کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها : ,