ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار: آسیب‌های زیستی گریبان همه را می‌گیرد

مسافران نوروزی از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند

شهروندان:
نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بیش از 2 و نیم برابر جمعیت استان های شمالی مهمان و گردشگر وارد این استان ها می شوند اگر آنها مراقب محیط زیست نباشند، صدمات وارده اول به خود مسافران و در مجموع به کل کشور لطمه وارد می کنند.

سفرمهرداد بائوچ لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: زباله های زیادی در ایام نوروز در استان های شمالی کشور تولید می شود و اگر مسافران رعایت نکنند این موضوع از نظربهداشتی برای آنها و هم برای منطقه مشکلات جدی وارد می کند.

وی به مسافران توصیه کرد که نه تنها در ایام نوروز و روز طبیعت بلکه در تمامی روزهای موضوع حفاظت از محیط زیست را جدی بگیرند زیرا زندگی وحیات همه ما وابسته به حفظ این فضاهاست.

بائوچ لاهوتی وضعیت کشور از نظر شاخص های محیط زیستی را نامطلوب عنوان کرد و گفت: از نظر شاخص های بین المللی در سه تا چهارسال گذشته ۷۰ پله سقوط داشته ایم که این امر نشان دهنده این است که در شرایط بحرانی به سر می بریم.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر این سقوط در شاخصه های زیست محیطی حاوی پیام های فرهنگی نامناسبی از سوی ایرانیان به مردم دنیا نیز هست.

وی درعین حال گفت: سازمان محیط زیست یک نقش هدایتی می تواند داشته باشد اما کلید اصلی حل مشکلات محیط زیست در دست مردم است و مردم حافظ و کنترل کننده نهایی منابع زیستی کشور هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مردم از نظر فرهنگی باید به گونه ای رفتارکنند که فرهنگ حفظ منابع کشور در کودکان نیز رشد یابد و همیشه این احساس عمومی وجود داشته باشد که با وارد کردن هر ضربه به محیط زیست و از بین رفتن هر گونه گیاهی، پرنده و درخت به منزله به خطر افتادن زندگی خود افراد است.

وی افزود: اگر مردم باور داشته باشند که زندگی آن ها به تداوم محیط زیست گره خورده است قطعا نه تنها به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند، بلکه از هر ورود نوع آسیبی به این محیط نیز جلوگیری می کنند.

بائوچ لاهوتی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته مردم حافظ محیط زیست هستند و حتی اگر دولت هم کوتاهی کرد، به آن تذکر می دهند.