ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

توجه به اقتصاد و فرهنگ به صورت توأم، جامعه را به کمال می‌رساند

شهروندان:
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: توجه به اقتصاد و فرهنگ به صورت توأم، جامعه را به کمال و سعادت می رساند.

سیدˈمحمدحسن ابوترابی فردبه گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ عصر شنبه در یادواره شهید حسین املاکی در مسجد جامع شهرستان لنگرود افزود: اقتصاد منهای اخلاق، جامعه را به کمال و قدرت نمی رساند و لازم است به مقوله اخلاق، بیشتر توجه داشته باشیم.

وی، قدرت در نظام اسلامی را ابزاری برای نیل به تعالی و بسط و گسترش عدالت در جامعه عنوان و تصریح کرد: حاکمان اسلامی، مدیران در نظام اسلامی و ملت مسلمان هر قدر می توانند باید به قدرت خود بیفزایند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، از همه مهمتر، قدرت علمی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید رشد و توسعه علمی به معنای واقعی کلمه در دستور کار قرار گرفته و در متن زندگی باشد؛ چرا که در سایه ایمان و بندگی خدای متعال، می توانیم از قدرت علمی برای رسیدن به قدرت سیاسی، نظامی، اقتصادی و اقتدار ملی و در جهت بسط عدالت در جامعه بشری بهره بگیریم.

ابوترابی فرد در ادامه سخنانش به مذاکرات هسته ای ایران با شش قدرت جهانی اشاره و اضافه کرد: اینکه قدرت های دنیا حاضر شده اند با جمهوری اسلامی بر سر یک میز به مذاکره بنشینند، نشان از اقتدار نظام است.

وی، این اقتدار را حاصل پایداری ملت و مردم همیشه در صحنه ایران عنوان کرد و گفت: این دستاورد، مؤید اقتدار سیاسی، دفاعی و صبر و پایداری ملت است و دنیای استکبار قدرت ملت ایران را به رسمیت شناخته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز قدرت سیاسی و دفاعی ملت ایران، نظام سلطه و اهداف او را به چالش کشیده چرا که قدرت سیاسی، علمی و دفاعی جمهوری اسلامی تکیه گاه بزرگی برای ملت های مظلوم است.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش؛ به ویژگی های سردار شهید حسین املاکی اشاره و بیان کرد: این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه، ارزش های اسلامی را در کنار قدرت نظامی به نمایش گذاشت.

وی، شهید املاکی را انسانی قدرتمند و مقتدر خواند و گفت: هیچگاه سلاح، این شهید را قهرمان نکرد؛ بلکه شهید املاکی با ایمان، ایثار و تربیت در مکتب امام حسین(ع) عزتمند و سرافراز شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قهرمان در منطق دین اسلام یعنی انسانی آراسته به اخلاق، ایثار و عمل صالح که از همه این مؤلفه ها برای مبارزه با ظلم و ستم و گسترش عدالت بهره می گیرد و شهید املاکی، تجلی این ویژگی ها بود.

به گزارش ایرنا، شهید حسین املاکی جانشین لشگر قدس گیلان در نهم فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری در ارتفاعات بانی بنوک بر اثر بمباران شیمیایی به فیض شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب درباره این شهید فرموده اند: شهید املاکی در میدان جنگ که شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت؛ شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش؛ قهرمان یعنی این.