ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

۸۷ درصد پرستاران از شغل خود رضایت ندارند؛ شهروندان و بیماران خسارت می‌بینند

شهروندان:
دبیر کل خانه پرستار، نسبت به آثار زیانبار نارضایتی جامعه پرستاری در حوزه سلامت هشدار داد و گفت: نتایج نظرسنجی از پرستاران کشور، حاکی از این است که نزدیک به 87 درصد آنها از وضعیت شغلی خود راضی نیستند.

پرستارمحمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: سال گذشته یک نظر سنجی انجام دادیم که بر اساس آن، از پرستاران خواستیم میزان رضایتمندی خودشان را از شرایطی که بر حرفه پرستاری در کشور حاکم است، اعلام کنند.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۱۲۰۰ پرستار از سراسر کشور در این نظرسنجی، گفت: این نظرسنجی دارای سه گزینه بود که عبارت بودند از : ۱- رضایت دارم ۲- رضایت ندارم ۳- رضایت نسبی دارم.

دبیرکل خانه پرستار در ادامه به نتایج این نظرسنجی اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۸۷ درصد پرستاران عنوان کرده اند که رضایت شغلی ندارند. ۳ درصد گفته اند که راضی هستند و در حدود ۱۰ درصد نیز اعلام کرده اند که رضایت نسبی دارند.

شریفی مقدم، آمار ۸۷ درصدی پرستاران ناراضی از شغل پرستاری را نگران کننده دانست و گفت: من فکر می کنم در هیچ صنف و حرفه شغلی، این میزان از نارضایتی شغلی بی سابقه باشد.

وی افزود: البته اگر آمار ۱۰ درصدی پرستارانی که رضایت نسبی از شغل خودشان را دارند، به آمار پرستاران ناراضی اضافه کنیم، وضعیت به مراتب بغرنج تر خواهد بود.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از محقق نشدن وعده های داده شده به جامعه پرستاری کشور، تاکید کرد: قطع امید پرستاران از تحقق مطالبات پرستاری، باعث سرخوردگی و نارضایتی آنها شده است که حاکم شدن چنین شرایطی بر حرفه پرستاری، آثار زیانباری در حوزه سلامت بر جای می گذارد.

شریفی مقدم ادامه داد: این بدترین حالت برای پرستاری و به عبارتی برای ارائه خدمات پرستاری به مردم و بیماران است.