ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه‌های شمال تهران

شهروندان:
فرماندار شمیرانات گفت:با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی درصدد هستیم تا از هر گونه ساخت و سازی در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنیم.

رودخانهخان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تذکری که شورای شهر درباره مسیل‌های تهران و هشدار نسبت به جاری شدن سیل داده بودند، گفت: از طریق دستگاه‌های ذیربط پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مسیل‌های تهران صورت گرفته است و ساماندهی انجام شده تا در زمان بارندگی آب‌های سطحی را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه بیشترین مسیل‌های مرتبط در منطقه لواسان , واقع شده گفت: در این راستا پروژه‌هایی اجرا شده تا در زمان بارندگی شاهد کمترین تخریب باشیم و سازمان آن منطقه در استان‌ها کمک‌های لازم را انجام دهد تا بستر رودخانه را اصلاح کند.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز در این محدوده از جمله اقدامات دیگر برای ساماندهی و مدیریت مسیل‌ها و شمال تهران است و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی درصدد هستیم تا از هرگونه ساخت‌وسازی در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنیم.

وی درباره بلندمرتبه‌سازی در شمال تهران نیز به ایسنا گفت: بلندمرتبه‌سازی بر اساس قوانین شورای شهر و شهرداری و مسکن و شهرسازی و تعداد طبقات احداثی طبق مصوبات طرح تفصیلی انجام می‌شود.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: بافت‌های کهنه و فرسوده‌ای که در شمال پایتخت وجود دارد بر اساس درخواست مالکین از شهرداری نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.