ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک فعال دانشجویی:

انصراف از دریافت یارانه نقدی می‌تواند موجب توسعه کشور شود

شهروندان:
یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: پرداخت یارانه نقدی از سمت دولت به مردم علاوه بر گذاشتن هزینه اضافی بر دوش دولت، موجب تورم و کسری بودجه کشور نیز شده است.

یارانهمحمد رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر به جای پرداخت یارانه نقدی، چنین بودجه‌ای در راه آبادانی و عمران کشور صرف شود،‌ در بلندمدت برای کشور ثمرات زیادی خواهد داشت و همچنین موجب رفاه مردم می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه “انصراف مردم در بلندمدت به نفع خود آنان می‌شود”، گفت: انصراف از دریافت یارانه نقدی باعث می‌شود که دولت بتواند مبلغ حاصل شده از این طریق را صرف خود کشور کند و موجب درآمدزایی و توسعه کشور شود.

وی با اشاره به اهمیت نوع عملکرد دولت در این راستا افزود: به طور صددرصد عملکرد دولت در انصراف یا عدم انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی اثر و اهمیت دارد. زمانی که مردم احساس کنند پولی که می‌توانست به آن‌ها تعلق بگیرد در راه آبادانی کشور و رفاه خودشان خرج می‌شود، از دریافت آن انصراف می‌دهند زیرا این یارانه مبلغ آنچنان زیادی هم نیست.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ادامه داد: دولت و مسئولان باید با مردم صحبت کنند و آنان را توجیه کنند که این پول کجا قرار است هزینه شود.

رهبری در پایان افزود: علاوه بر دولت، رسانه‌ها، اقتصادانان، شخصیت‌های مختلف سیاسی بویژه اصحاب فرهنگ و ورزشکاران نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم دارند. اگر آنان از دریافت یارانه انصراف دهند، از لحاظ روانی اثرات مهمی بر مردم می‌گذارد.

برچسب‌ها : ,