ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کاهش ۴.۴ درصدی ثبت ازدواج و افزایش ۴.۶ درصدی طلاق‌

شهروندان:
امروز و در دو برنامه مختلف، خبر کاهش ازدواج و افزایش طلاق در سال ۹۲ اعلام شد.

ازدواجرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۳، از کاهش ۴.۴ درصدی ازدواج در سال ۹۲ و افزایش ۴.۶ درصدی طلاق در این سال نسبت به سال ۹۱ خبر داد.

احمد تویسرکانی درباره آمار ازدواج گفت: مجموع ازدواج های ثبت شده در سال ۹۲ به تعداد ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ مورد بوده است که ۴٫۴ درصد کاهش نسبت به سال ۹۱ داشته است.

به گفته او بیشترین کاهش ازدواج در یزد با ۱۶٫۷ درصد به ثبت رسیده است و کمترین کاهش در خراسان جنوبی با ۲٫۸ درصد بوده است: تهران با کاهش ۳٫۱ درصدی ازدواج مواجه بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد درباره آمار طلاق نیز گفت: مجموع طلاق ها در سال ۹۲ به تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ مورد بوده که ۴٫۶ درصد رشد داشته در مقایسه با سال ۹۱٫ بیشترین رشد طلاق در بوشهر با رشد ۱۵٫۶ درصد و کمترین میزان طلاق در فارس با کاهش ۱۵٫۳ درصدی رخ داده است.

به گفته او افزایش طلاق در استان تهران از میانگین کشوری که ۴٫۴ بوده کمتر است و ۱٫۸ درصد افزایش داشته است. بیشترین دلیل طلاق دخالت خانواده ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد و فقر مالی برآورد شده است.

اما آمار نگران کننده تری هم قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، فریدون انصاری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان پاییز سال گذشته ازدواج و طلاق به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و افزایش یافت.

به گفته او در این مدت واقعه ازدواج در کشور ۸٫۹ درصد کاهش یافته است. واقعه طلاق ۳٫۹ درصد در ۹ ماهه سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش یافته است.

انصاری گفت: میانگین سن ازدواج در کشور نیز در بین مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۳٫۵ سال است. در ۹ ماهه سال گذشته واقعه ولادت ۳٫۵ درصد در کشور افزایش یافته و همچنین میزان واقعه وفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۲ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها : , ,