ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي:

نصف جهان بر اساس ایده‌های شیخ بهایی شکل گرفت

شهروندان:
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شهر اصفهان بر اساس ایده‌های شیخ بهایی شکل گرفته است، گفت: شیخ بهایی با نگرشی بلند و شناختی عمیق از طبیعتی که در آن زندگی می‌کرد، طرح‌هایی جاودان و ماندگار خلق کرد.

پیروز حناچیدکتر پیروز حناچی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ بهایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ بهایی به نوعی قدردانی از فعالیت‌های وی در طول زندگی‌اش است.

وی افزود: بی‌شک، شیخ بهایی به واسطه آثار ماندگاری که در طول زندگی‌اش ارایه داده‌، در تاریخ ماندگار است، زیرا وی در اقصی نقاط کشور آثار برجسته‌ای به جا گذاشته است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهر اصفهان به عنوان مکان برگزاری این مراسم انتخاب شد، زیرا اصفهان پایتخت هنری ایران است و جهان، ایران را با نام اصفهان می‌شناسد.

حناچی همچنین با اشاره به جلسه‌ای که امروز چهارم اردیبهشت با حضور شهرداران در این شهر برگزار خواهد شد، گفت: امروز نشستی تخصصی‌ در حوزه شهرسازی با هدف افزایش کیفیت زندگی در کلان شهرها و با حضور شهرداران کلان شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت ساکن دارند، برگزار خواهد شد.

به مناسبت سوم اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز اصفهان، همایش و بزرگداشت روز معمار با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معمار استان اصفهان و با حضور پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در محل سالن همایشهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.