ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رئیس سازمان نوسازی خبر داد:

هماهنگی میان شهرداری و دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده

شهروندان:
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از هماهنگی میان شهرداری و دولت خبر داد و گفت: فاصله میان دولت‌ها و شهرداری‌ها و نبود هماهنگی‌های لازم میان این دو نهاد بحثی است تاریخی که از سالهای قبل وجود داشته است، اما خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته زیرساخت‌های لازم برای هماهنگی میان دولت، شهرداری، تشکل‌های ملی، اجتماعی، فرهنگی و پتانسیل های سرمایه گذاری در ساخت و ساز فراهم شده است.

بافت‌های فرسودهبه گزارش خبرگزاری مهر، عباداله فتح الهی با بیان این که نوسازی بافت های فرسوده از منظر آرمانی، واقعیت های شهری، مدیریتی، بحران های اجتماعی و … به نقطه ای رسیده است که نیازمند تلاش و کوشش ویژه و متفاوت با گذشته است ، گفت : مدیریت جهادی به معنای دستیابی به حداکثرهای قابل دسترسی با استفاده از حداقل های ممکن است و سازمان نوسازی شهر تهران در این راستا تلاش می کند با بسیج امکانات، منابع، رویکردها و پتانسیل ها در سه سطح ملی، هیأت رئیسه شهرداری تهران و مناطق به این مهم دست یابد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از هماهنگی میان شهرداری و دولت خبر داد و افزود: فاصله میان دولت ها و شهرداری ها و نبود هماهنگی های لازم میان این دو نهاد بحثی است تاریخی که از سالهای قبل وجود داشته است ، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای هماهنگی میان دولت، شهرداری، تشکل های ملی، اجتماعی، فرهنگی و پتانسیل های سرمایه گذاری در ساخت و ساز فراهم شده است.

فتح الهی با اشاره به حضور معاون محترم وزیر مسکن و شهرسازی در هیأت رئیسه شهرداری تهران گفت: ورود دولت به عرصه نوسازی بافت های فرسوده و توسعه فعالیت ها در این زمینه علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و … می تواند بستر مناسب را جهت مشارکت مردم و رونق ساخت و سازها در بافت های فرسوده فراهم آورد.

وی علت ایجاد سازمان ها و شرکت ها در شهرداری تهران را تسهیل گری در امور شهرداری ها دانست و عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران رقیب هیچ معاونت یا منطقه ای درون شهرداری نیست بلکه ستادی جهت هماهنگی، پشتیبانی، برنامه ریزی و رفع مشکلات است .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر نقش دفاتر خدمات نوسازی در ایجاد ارتباط با شهرداری های مناطق، تصریح کرد: نخبگان شهر در دفاتر خدمات نوسازی هستند تا بتوانند تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهر را در راستای نوسازی بافت های فرسوده بسیج کنند.

وی دفاتر خدمات نوسازی را سفیران نوسازی، آگاهی بخشی و معرفت بخشی دانست و اظهار کرد: ستاد نوسازی و احیاء بافت های فرسوده در سطح مناطق شهرداری تهران با مسئولیت شهردار منطقه و دبیری معاون شهرسازی و معماری فعال خواهند شد و مغزافزاری این ستاد بر عهده دفاتر خدمات نوسازی است.

فتح الهی با اعلام این که توسعه حوزه تأثیرگذاری به معنای توسعه ساختاری نخواهد بود، تأکید کرد: در سال ۹۳ نباید هیچ نقطه ای از شهر که دارای بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری است از حوزه نفوذ دفاتر خدمات نوسازی خارج باشد.

برچسب‌ها : ,