ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اوراق وقف؛ مسیری برای ارتقای سطح درمان

شهروندان:
مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: اوراق وقف از مسیرهای مهمی است که مردم می‌توانند با مشارکت در آن به ارتقای سطح سلامت حوزه درمان کمک کنند.

سلامتمهر نوشت: محمدمهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اجرایی شدن طرح اوراق وقف و مثبت قلمداد کردن این حرکت، به زمینه‌های همکاری میان این طرح و شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری در هر فعالیتی به ویژه این طرح که به ارتقای سطح درمان و بهداشت شهروندان کمک کند، حضور جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرداری به‌‌واسطه خانه‌های بهداشت و شبکه‌ای که در این میان بوجود آمده با مردم ارتباط دارد. هدف مهم ما ایجاد حساسیت در بخش سلامت است و نباید فراموش کنیم که بدون مشارکت مردم به هدف خود نمی‌رسیم.

گلمکانی «اوراق وقف» را یکی از راه‌های مهم برای مشارکت مردم توصیف کرد و ادامه داد: «اوراق وقف» یکی از مسیرهای مهمی است که مردم می‌توانند با مشارکت در آن به ارتقای سطح سلامت در حوزه درمان کمک کنند. شبکه‌ای که به همت شهرداری در خانه‌های سلامت ایجاد شده است آمادگی دارد به معرفی این طرح بپردازد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: در همین راستا باید گروه‌های خیرین سلامت یا کانون سلامت شهر شکل بگیرد. البته ایجاد این گروه‌ها بستگی به نحوه ایجاد ارتباط با مردم و تبیین اهداف و چشم‌اندازهای طرح دارد. از سویی نیز برای کمک در این قبیل موارد، به ویژه درمان افرادی که نیازمند هستند، مردم ایران نشان داده‌اند که خیلی آماده‌ هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هم‌سویی این طرح و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: همان طور که شهردار تهران گفت، مدیریت جهادی باید در همه عرصه‌ها وارد شود. به نظرم مدیریت جهادی، یک مدیریت اخلاقی است که نیات افراد برای فعالیت‌ها در آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

گلمکانی ادامه داد: مشارکت مردم در مدیریت جهادی به دلیل اهداف خیرخواهانه‌ای که دارند واقعاً قابل ارزش است و از سویی مردم نیز وظیفه خودشان می‌داند که به حمایت از طرح‌های مناسب بپردازند و حتی این فرهنگ را ترویج کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: در حوزه سلامت جز با مشارکت مردم و به اصطلاح بسیج مردم و خیّرین نمی‌توانیم به اهداف جامعه سالم دست پیدا کنیم و ضروری است با یک مدیریت جهادی که به حمدالله شکل گرفته است، بتوانیم به اهدف زندگی سالم برای شهروندان دست پیدا کنیم که البته همه این ویژگی‌ها در طرح «اوراق وقف» وجود دارد و البته شهرداری با تمام قوا در این مسیر همکاری خواهد کرد.

برچسب‌ها : ,