ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کالاهای ضروری تا پایان خرداد افزایش قیمت ندارند

شهروندان:
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: ‌قیمت‌ کالاهای ضروری مانند نان، آرد، برنج، گوشت قرمز، روغن نباتی و لبنیات تا پایان خرداد افزایش نخواهد یافت.

سبد کالافارس نوشت: نعمت‌الله ترکی در حاشیه ستاد تنظیم بازار تهران در جمع خبرنگاران درباره احتکار کالا در استان اظهار داشت: تاکنون با احتکار کالا در استان تهران برخورد نکرده‌ایم ولی بازرسی‌های لازم توسط بازرسان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌امروز نیز در جلسه تنظیم ستاد بازار تأکید کرده‌ایم که هر کدام از فروشندگان که در بازار فعالیت می‌کنند اگر تیم بازرسان و تعزیرات به این نتیجه برسند که تخلفی صورت گرفته است به شدت برخورد می‌کنند.

وی به محتکران و گرانفروشان هشدار داد در صورتی که فروشندگان اجناس خود را احتکار و یا گرانفروشی داشته باشند اجناس آنها حراج خواهد شد.

ترکی با اشاره به اینکه دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ابلاغ شده است، گفت: در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بازار کنترل و قیمت‌ها مورد بررسی بازرسان قرار می‌گیرد.

ترکی افزود: این دستورالعمل به دو دسته تقسیم می‌شود؛ کالاهای اساسی و ضروری شامل نان، آرد، برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ و روغن‌نباتی تا پایان خرداد ماه هیچ کدام از این کالاها در واحدهای تولیدی و توزیعی و فروشندگان افزایش قیمت نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها، انجمن‌های صنفی، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگانی در مواردی که احساس می‌کنند نیاز به تعدیل قیمت است به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کنند تا پس از بررسی و کارشناسی نتایج آن برای تصمیم‌گیری به ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استان تهران افزایش خودسرانه قیمت‌ها تخلف فاحش محسوب می‌شود و با متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

ترکی بیان داشت: نهاده‌های دامی مانند ذرت وارداتی و جو خارجی حدود ۹ درصد قیمت آن افزایش داشته است و کالاهای پرمصرف نیز قیمت‌های آنها نسبت به سال گذشته ۳ تا ۴ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در قیمت‌های لبنیات، گوشت قرمز و گوشت سفید افزایش قیمتی نداشته‌ایم و تولید گوشت قرمز و مرغ نیز حدود ۱۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته‌ایم.

ترکی افزود: به نسبت دوره گذشته جوجه‌ریزی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران به ذخیره ۲۴ هزار تنی گوشت قرمز نیز اشاره کرد و گفت:‌در تولید تخم‌مرغ نیز حدود ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم و با این شرایط بازار نیز روند قیمت‌ها ثابت مانده است.

ترکی به ساماندهی ۶۰۰ بازرس در سطح بازار استان تهران برای نظارت و کنترل قیمت‌ها در هفته‌های جاری اشاره کرد.

برچسب‌ها :