ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

لاله اسکندری و نقاشی روی دیوارهای شهر

شهروندان:
لاله اسکندی در خصوص فعالیتش در حوزه هنرهای تجسمی اظهار کرد: علاقه من و خواهرم – ستاره – به هنر، به نوعی به کودکی‌مان بازمی‌گردد و به رسالتی برمی‌گردد که پدر بزرگمان نسبت به این هنر داشت.

ایسنا نوشلاله اسکندریت: این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌و‌گویی که داشت، با اشاره به علاقه‌اش به هنر در تکمیل مطلب بالا افزود: علاقه به هنر تجسمی و نقاشی رسالتی است که از پدربزرگمان بر جای مانده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا راهش را ادامه بدهیم و همواره تلاش کنیم صنایع‌دستی کشورمان را زنده نگه داریم.

اسکندری که علاوه بر بازیگری و فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی و همچنین نقاشی روی دیوار، با تکنیک کاشی‌کاری آشناست، در بخشی از گفت‌و‌گویش در برنامه «کافه سوال»، درباره علاقه و سابقه فعالیت‌هایش در این حوزه گفت: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که در این حوزه فعال بودند و پدربزرگم جزو استادان بزرگ طراحی فرش در خراسان بود و به یاد دارم که پدربزرگم کارگاه‌های قالی‌بافی داشت و ما به آنجا می‌رفتیم. این تصویر از کودکی همیشه برایم خیلی جذاب است اما متاسفانه با صنعتی شدن فرش و گسترش فرش‌های ماشینی، کم‌کم پدر بزرگم کارگاهش را جمع کرد.

این هنرمند همچنین ادامه داد: از آن به بعد بود که رشته نقاشی و گرافیک خواندم و بعد از تحصیلاتم خیلی دوست داشتم در فضای شهری کاری انجام دهم و همیشه فکر می‌کردم چرا تهران اینقدر خاکستری است و همه جایش سنگ و بتون است؛ بر این اساس شروع به مذاکره با شهرداری تهران کردم و پس از دو یا سه سال به نتیجه رسیدیم و سال ۸۶ اولین پروژه را انجام دادیم. در حال حاضر هم این افتخار را دارم که غالب کسانی که در این سالها با من همکاری کردند، خانم‌ها بودند و از اینکه در این حوزه ایجاد شغل و کارآفرینی شده است بسیار خوشحالم.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به آخرین کاری که با شهرداری همکاری داشته است، یادآور شد: پروژه هزار متری نقاشی دیواری با تکنیک کاشی شکسته آخرین کاری بود که با شهرداری داشتم که دو ماه و نیم نصب آن طول کشید و در حال حاضر هم کارمان در حال انجام است، ولی کار کمی به دلیل افزایش هزینه‌ها سخت شده است؛ چراکه رقم قراردادهایمان مربوط به همان شش سال قبل است اما به هر حال خدا را شکر.در کل بسیار خوشحالم که وسیله‌ای شدم تا تعدادی از جوانان کار و فعالیت داشته باشند.

لاله اسکندری درخصوص فعالیت‌های هنری این روزهای خواهرش – ستاره اسکندی – عنوان کرد: ستاره هم به همراه تعدادی از دوستانش کارگاهی در حوزه طراحی و بافت پارچه دارد و مشغول فعالیت است.

برچسب‌ها : ,