ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

شناسنامه‌دار شدن انتقاد، هویت بخش مخالفان و موافقان شود

شهروندان – سعید شیرکوند*:
آقای رییس‌جمهور با متانت و تسلط بر اوضاع در این مصاحبه حضور پیدا کرد که کاملا نشان دادند از آنچه که در چند ماهه گذشته است هم تجربه خوبی اندوخته‌اند و هم شناخت بسیار دقیق‌تری نسبت به معضلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیدا کرده‌اند.

سعید شیرکوندسخنان آقای رییس‌جمهور نشان داد که همه باید به این باور برسند که بذرهای پاشیده شده در زمین این دولت، هنوز از خاک بیرون نیامده است که قابل دیدن باشند پس طبیعی است که دولت باید همچنان از محیط این بذرهای کاشته شده مراقبت کند تا به تدریج جوانه‌های امیدوار‌کننده را مشاهده کند.

البته این سخنان آقای رییس‌جمهور مسوولیتی را هم متوجه همه دلسوزان این کشور کرده است که واقع بینی را در دستور کار قرار بدهند و چشم بستن بر واقعیت‌ها و سخن گفتن از سر حب و بغض بدون بررسی همه ابعاد مشکلات، گره‌گشای امروز کشور ما نیست. بدون شک آنچه که امروز کشور بدان نیاز دارد همراهی و همگرایی همه دلسوزان مردم و کشور است که با دقت نظر در مشکلات و با افزودن بر اعتماد میان ملت و دولت شرایط رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را فراهم کند.

نکته بسیار مهمی که در سخنان ریاست محترم جمهور بیشتر خودنمایی می‌کرد و امروز به عنوان یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر کشور ما باید بر آن تاکید کرد شناسنامه‌دار شدن جریانات، افکار و صاحبان برنامه است. آنچه در سال‌های گذشته موجب رنجیدگی بسیاری از دلسوزان این کشور شد این بود که هر فرد، جریان یا دسته‌یی خود را قیم همه کشور تلقی می‌کرده و به خود اجازه می‌داد که نمایندگی تام الاختیار انقلاب، کشور، مردم و حتی اسلام را بر عهده بگیرد و بر همه‌چیز فرمان براند.

به گونه‌یی که دامنه این خودسری‌ها، خودقانون پنداری‌ها و تاکید بر سیطره فردی خارج از قانون، مشکلات بسیاری را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد کرد. امید است که این سخن ریاست محترم جمهوری بر شناسنامه‌دار شدن انتقاد، افکار و جریانات زمینه ساز هویت بخشی به مخالفان و موافقان دولت شود و با این کار مردم نیز متوجه می‌شوند که هر سخن یا طرح و برنامه‌یی توسط چه کسانی و با چه سابقه تاریخی بیان می‌شود.

 *استاد دانشگاه

اعتماد

برچسب‌ها : ,