ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

رحماندوست: مدیران فرهنگی دولت جدید نگاهی توام با احترام به اهل قلم دارند

شهروندان:
یک شاعر کودکان، نگاه مدیران فرهنگی دولت یازدهم به اهالی قلم را نگاهی توام با احترام ارزیابی کرد و افزود: حضور مدیران فرهنگی جدید، فضای فرهنگی مطلوب و پرامیدی را برای فعالان حوزه نشر ایجاد کرده است.

مصطفی رحماندوستمصطفی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به رویکرد فرهنگی دولت تدبیر و امید، امیدواریم، افزود: تعدد عناوین کتاب در نمایشگاه نکته قابل توجهی است اما در سالهای اخیر، کتاب تبدیل به کالایی گران شد و امید است با تدابیر مدیران اجرایی تا حدودی از مشکلات کاسته شود.

این نویسنده با بیان اینکه در صورت رفع شدن قیمت کاغذ، ناشران با فراغ بال بیشتری امکان انتشار و چاپ آثار خود را خواهند داشت، افزود: اگر کارخانه های کاغذسازی ما فعال باشند، می توانیم به تولید ملی کشور یاری برسانیم حتی می توانیم کاغذ را به کشورهای دیگر صادر کنیم و با این کار به اقتصاد کشورمان کمک کنیم.

وی افزود: برغم افزایش قیمت کتاب و اینکه بسیاری از ناشران به دلیل مشکلات امکان انتشار بسیاری از آثار را نداشتند اما استقبال از نمایشگاه طی هفته گذشته قابل توجه بوده است چرا که مردم نیز مانند اکثر نویسندگان و ناشران به رویکرد مدیران فرهنگی دولت جدید امیدوار هستند.

رحماندوست، نقش تبلیغات و اطلاع رسانی را در جذب مخاطب و کمک به ارتقای فرهنگ مطالعه موثر دانست و افزود: باید مردم را به کتابخوانی و حضور در نمایشگاه تشویق کنیم.

این نویسنده با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران و تلاش برای حفظ این فرهنگ گفت: باید سرانه مطالعه در کشور ما بیش از کشورهای دیگر باشد چرا که فرهنگ ما از سایر کشورها غنی تر است.

این شاعر یادآور شد: با ایجاد فرهنگ هدیه دادن کتاب، ارایه یارانه به ناشران کتاب و تخفیف های ویژه به دانشجویان می توان به بالا بردن فرهنگ مطالعه کمک کرد.

این شاعر با تاکید بر ضرورت اختصاص مکان دائمی به نمایشگاه کتاب تهران گفت: امید است در این دوره تدبیری اندیشیده شود تا در سالهای بعد شاهد استقرار نمایشگاه در فضایی ثابت باشیم. فضایی که با کارکرد نمایشگاه همخوانی داشته باشد و هرساله برای برپایی نمایشگاه دچار مشکل نشویم.

رحماندوست افزود: ایجاد بناهای موقت غرفه ها در نمایشگاه هر ساله هزینه بسیاری را به وجود می آورد و چنانچه در طول این سالها این هزینه ها صرف احداث بنای ثابت می شد، شاهد تغییرات بنیادین مثبتی بودیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از دهم اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره ) آغاز به کار کرد، تا ۲۰ اردیبهشت پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

برچسب‌ها : , ,