ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مسکن اجتماعی در مرحله مطالعات مقدماتی/ طرح را باید بومی‌سازی کرد

شهروندان:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدامات خود را با مسکن اجتماعی تطبیق می‌دهد، گفت: برای موفقیت مسکن اجتماعی باید این طرح را بررسی و آن را بومی سازی کرد.

فارس نوشت: ویعلیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا بنیاد مسکن از عهده اجرای طرح مسکن اجتماعی برمی‌آید؟گفت: مسکن اجتماعی در مرحله مطالعات و جمع‌بندی است و سایر واحدهای وزارت راه و شهرسازی مثل سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت امور مسکن و ساختمان هم با استخدام مشاور در حال اقدامات مطالعاتی روی طرح مسکن اجتماعی هستند.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم یک سری کارهای مطالعاتی کرده است بنابراین اجازه دهید که ابتدا جمع‌بندی مطالعاتی را که قرار شده با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام دهیم صورت گیرد و بعد از آن اقدامات واحدی که به آن می‌رسیم صورت گیرد.

تابش اضافه کرد:باید مراحل قانونی برای تامین منابع مالی نیز طی شود اما در حال حاضر قبل از طی آن مراحل نمی‌توان در خصوص مسکن اجتماعی اظهارنظر مشخصی کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:‌ طرح مسکن اجتماعی که کامل شد باید دید که آیا کمبود قانون و مقررات داریم یا خیر و بعد از آن برای تأمین منابع و تسهیلات اقدام کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه اول مسکن اجتماعی رئیس بنیاد مسکن حضور داشته است، گفت:‌در این جلسه معاونان بنده حضور داشتند.

تطبیق اقدامات بنیاد مسکن با مسکن اجتماعی

تابش در پاسخ به این سؤال که ‌آیا بنیاد مسکن در جلسات ایده مشخصی از مسکن اجتماعی ارائه خواهد کرد، گفت: فعلا مطالعات این کار در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و بنیاد مسکن منتظر این است که نتایج آن استخراج شود و بنیاد مسکن هم با اقداماتی که از قبل انجام داده بود آنها را با مسکن اجتماعی تطبیق بدهد و اقدام واحدی استخراج شود.

اظهارنظر در خصوص موفقیت مسکن اجتماعی و جایگزینی آن با مسکن مهر درست نیست

تابش در پاسخ به این سؤال که آیا مسکن اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای مسکن مهر باشد، گفت: فعلا اجازه بدهید این طرح کامل و نهایی شود اما به هر حال اظهارنظر پیشاپیش منطقی نیست پس اجازه بدهید که مطالعات انجام شده در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

وی افزود:بنابراین امیدواریم که روش‌های متعددی که برای تأمین مسکن محرومین در دنیا است که مسکن اجتماعی هم یک روش آن است موفق باشد منتهی باید این روش را بررسی و بومی‌سازی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از نمایندگان مجلس گفته‌اند مسکن اجتماعی یک طرح شکست خورده است،‌گفت: از این اظهارنظرها اطلاعی ندارم اما امیدوارم که مسکن اجتماعی موفق شود.

برچسب‌ها :