ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

مهاجرت زودهنگام ساکنان مسکن مهر کلاله!

شهروندان:
پیمانکار سابق مسکن مهر کلاله گفت: تعدادی از بلوکهای مسکن مهر کلاله به دلیل قرار گرفتن بر روی خاک رسی و نشست پیدا کردن زمین با مشکل مواجه شده و عده‌­ای خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

مسکن مهر عبدالوحید بیانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زمینی که مجتمع مسکونی مهر کلاله در آن احداث شده بدون مطالعه کافی انتخاب شده و مناسب برای اجرای این پروژه نبوده است. در حال حاضر ترک خوردگی برخی دیوارها و نشست پی برخی ساختمان‌ها منجر به نگرانی و تخیله بعضی از ساکنین تعدادی از بلوک‌های مسکن مهر کلاله شده است.

وی مدعی شد: بهترین زمین با امکانات آب و برق در شهرستان، هر هکتار ۱۰۰ میلیون تومان است در حالی‌که مسئولین وقت در سال ۸۶، زمین کشاورزی را در بالای یک تپه به مبلغ هر هکتار ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده و بر هر هکتار ۱۳۰ میلیون تومان مصوبه دولتی گرفتند، در صورتیکه که قیمت واقعی این زمین ۳۰ میلیون تومان بیشتر ارزش نداشته و مناسب ساخت و ساز نبوده است.

بیانی تصریح کرد: زمین خریداری شده با متراژ ۵٫۵ هکتار با اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان مصوبه شورای مسکن بود که بعد از آماده سازی حدود ۷۰۰ متر آن به دلیل قرار گرفتن در شیب از بین رفته است.

به گفته وی، این پروژه ۴۸۰ واحدی برای ۴۸۰ عضو بوده و از هر عضو مبلغ ۲ میلیون تومان دریافت شد که در مجموع ۹۶۰ میلیون تومان به حساب تعاونی مسکن مهر کلاه واریز شد. پس از آن بالای ۲۰۰۰ نفر عضو جدید ثبت نام شد و از هر نفر مبلغ ۲ میلیون تومان دریافت شد که این کار تخلف محسوب می‌شود.

بیانی یادآور شد: نظارت بر آماده سازی قبل از تحویل زمین به اعضاء و ساخت و ساز باید توسط ریاست اداره تعاونی و مسئولین تعاونیهای مسکن مهر صورت می‌گرفت. با وجود واریز شدن هزینه آماده سازی از سوی اعضاء، متاسفانه زمین فوق در هنگام ساخت و ساز آماده سازی نشده و کاملا کشاورزی بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود تخلفات آشکار، مغفول ماندن در رسیدگی به تخلفات کسانیکه در خرید و آماده سازی نکردن زمین مسکن مهر کلاله نقش موثری داشتند قابل تامل است.

بیانی افزود: طبق اساسنامه تعاونی‌های مسکن مهر، با توجه به واریز وام مسکن مهر و سهم آورده اعضاء به حساب تعاونی‌های مسکن مهر، مدیریت هزینه‌­های ساخت و ساز به هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی مسکن مهر به عنوان امین اعضای تعاونی‌های مسکن مهر سپرده شد که پس از تحویل زمین توسط راه و شهرسازی و تفکیک زمین به دو سایت با ۴۸۰ عضو، هر ۶ عضو در یک قطعه زمین ۱۵۰ متری در بلوک ۶ واحدی نام نویسی شدند. و مقرر شد که جهت ساخت و ساز هر بلوک به صورت مجزا و مستقل اقدام به عقد قرارداد با پیمانکار به صورت دو جانبه شود.

وی تصریح کرد: هیچ مرجعی از جمله راه و شهرسازی، اداره تعاون و مدیرعامل تعاونی مسکن مهر حق دخالت در قرارداد بین اعضاء و پیمانکار را نداشته و فقط مسئولیت امانی پرداخت پول به پیمانکار با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت پس از تائید مهندسین ناظر هر بلوک، طبق قرارداد با مدیرعامل تعاونی مسکن سازان بوده است.

بیانی یادآور شد: با توجه به اینکه زمین خریداری شده مسکن مهر دارای خاکی سست و نامناسب ساخت و ساز بوده، بیش از ۱۰ بلوک در حال نشست است. مسئولیت تخلفات صورت گرفته در مسکن مهر کلاله در زمینه معرفی نشدن زمین مناسب جهت خرید به عهده ریاست اداره تعاون است.

برچسب‌ها : ,