ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

من هم دلواپسم

شهروندان:
من هم دلواپسم، اما دلواپسیم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیست زیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند، اینها فرزندان انقلابی‌ خودمان هستند و ما به آنها اعتماد داریم، شبهه افکنی نسبت به تیم مذاکره کننده هسته‌ای، خدشه‌دار کردن موضع و فرمایشات مقام معظم رهبری است.!

جوانانمن هم دلواپسم، اما دلواپسی من از مسئله راستی آزمائی آژانس هسته‌ای نسبت به شائبه بمب اتمی نیست زیرا ما نه تنها در پی ساختن بمب هسته‌ای نیستیم بلکه در جهت خلع سلاح هسته‌ای در سطح جهانی گام بر می‌داریم چه آنکه بمب هسته‌ای سلاح کشتار جمعی و ضد بشری است، بمب اتم در کشتار مرد و زن و کودک و پیر و جوان و گنهکار و بیگناه نمی‌شناسد حرث نسل را از میان می‌برد، چگونه می‌تواند یک مسلمان طرفدار سلاح هسته‌ای باشد و حال آنکه قرآن می فرماید « من قتل نفساً بغیر نفس او فساداً فی‌الارض فکانما قتل الناس جمیعاً» هر کس فرد بیگناهی را بکشد همانند آنست که تمامی مردم را کشته است.

من دلواپس در اختیار داشتن تکنولوژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز نیستم زیرا آژانس هسته‌ای طبق معاهدات NPT ناچار است این حق را به ما بدهد و مذاکره‌کنندگان ما بخواست خداوند این حق را برای ملت خواهند گرفت.من دلواپس از دست رفتن پست و مقامم در رقابت‌های سیاسی نیستم زیرا طبق روال جاری و سنت حاکم بر جهان، امور عالم متغیرند و هیچ پست و مقامی برای همیشه در اختیار هیچ فرد و گروهی باقی نمی‌ماند، مهم اینست که صاحبان مقام و موقعیت از فرصت به دست آمده برای خدمت صادقانه به بندگان خدا استفاده کنند همان گونه که مولا علی علیه‌السلام در مدت کم حکومتشان آنچنان عدالتی برقرار کرده و از حقوق مردم محفاظت فرمودند که دوره حکومتشان چون خورشید برتارک جهان می‌درخشد، اگر مقام و قدرت در جهت برقراری عدالت و خدمت به مردم نباشد، وزر و بالی بیش نخواهد بود.

دلواپسی من برای مسائل دیگری است.

دلواپسی من برای انبوه جوانان تحصیلکرده و بیکاری است که زانوی غم در بغل گرفته و گوشه خانه نشسته‌اند و خانواده خود را نیز دچار دلواپسی کرده و در اندوه فرو برده‌اند.

بعضی از آنان برای فرار از اندوه و ناراحتی به اعتیاد پناه برده‌اند و برخی هم راه سرقت و زورگیری را پیش گرفته‌اند.

دلواپسی من از بالا رفتن سن ازدواج جوانان و آشفتگی خانواده‌ها، ازدیاد طلاق، رهائی و بی‌خانمانی زن و مرد سرنوشت مبهم فرزندان طلاق در سطح اجتماع است که عامل ازدیاد فساد و ناهنجاریهای اجتماعی می‌شود.دلواپسی من به خاطر وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی ایران است که از نظر ثروتهای خداداد ، در زمره ده کشور اول ثروتمند جهان است اما از نظر اقتصاد بالفعل جزء پنج کشور آخر جهان، همه روزه تورم بیشتر می‌شود و ارزش پول ملی کمتر، کشور کره جنوبی که روزی پایین‌تر از ما بوده است سالیانه دارای ۷ رشد اقتصادی مثبت و ما در منفی ۵ قرار می‌گیریم. علت عمده این را هم در سوء مدیریت‌ها می‌دانم.

دلواپسی من از رکود تولید، رواج دلالی ها، خام فروشی مواد و منابع، ورود بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت و مصرفی و تجملی و اقلام کم اهمیت یا بی‌اهمیت از قبیل لوازم آرایش، اسباب‌بازی و چوب بستنی است.

دلواپسی من از نفوذ فساد فراگیر در پیکره جامعه از رانت و رشوه گرفته تا اختلاس‌های خرد و کلان که دو مورد آن چون دمل چرکین سرباز کرد و علنی شد( سه هزار میلیارد و سی هزار میلیارد) مه آفرید و بابک.

دلواپسی من از گسترش دروغ و تهمت، تخریب، حرمت شکنی با مقاصد سیاسی پشت نقاب دینداری و انقلاب‌گری است که باعث تخریب اعتماد مردم و لطمه زدن به اعتقادات و باعث افتراق جامعه شده چه خوب گفته‌اند: اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است.

دلواپسی من از ازدیاد جرائم، تراکم پرونده‌ها، و شلوغی سالن‌های دادگاهها و زندانها و ازدیاد بیماریهای قلبی و عصبی و لطمه خوردن کرامت ایرانیان در برون و درون مرزها جلو میزهای ادارات است و حال آنکه ایران ملت شریف و عزیزی است و شایسته احترام و کرامتند.

همه باید دلواپس این قبیل مسائل باشیم متأسفانه دردهای مردم از دل مشغولیهای بعضی بازی ‌گران عرصه سیاست جداست، مردم دغدغه نان دارند و زندگی آرام در پناه اسلام و بعضی گروههای سیاسی در اندیشه پست و مقامند به بهانه اسلام.

 سید علی گرامیان

اطلاعات