ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

افزایش ۴۴ درصدی تعرفه‌های پزشکی از جیب بیمه پرداخت می‌شود نه شهروندان

شهروندان:
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی تعرفه‌های پزشکی در بخش دولتی گفت: این ۴۴ درصد از طرف بیمه‌ها پرداخت می‌شود و افزایش قیمت متوجه مردم نخواهد شد.

فارس نسیدحسن قاضی زاده هاشمیوشت: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه اختتامیه هفدهمین نمایشگاه ایران هلث گفت: سیاست دولت یازدهم، حمایت از تولیدات داخلی در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: هر کجا تولیدکننده داخلی بتواند کالای با کیفیت تولید کند به طوری که رضایت مصرف‌کننده را جلب کند، ما از واردات کالای مشابه آن جلوگیری می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: حتی شورای فناوری و صندوق توسعه ملی نیز از این تولیدکنندگان حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد و ما علاقه‌مندیم که محصولات ایرانی به دوردست‌ترین نقاط جهان صادر شود.

وی با اشاره به کمبود پزشک در برخی نقاط محروم کشور گفت: از اول خرداد کار جذب پزشکان و بکارگیری آنها در نقاط محروم آغاز می‌شود و امیدواریم که ۱۸۰۰ پزشک و متخصص که در کشور کم داریم، از این طریق جذب شوند. البته عمده جذب نیروهای ما از پزشکانی خواهد بود که در شهرها مستقر هستند و به کارهای پزشکی یا غیرپزشکی مشغولند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در مورد اثرات تحریم‌ها در وضعیت تجهیزات پزشکی کشور گفت: به علت تحریم‌های ظالمانه، وضعیت واردات با مشکل روبه‌رو شده بود، اما بعد از توافقات، تسهیلاتی وارد شد که از مسیر ژاپن و سوئیس بتوانیم خرید تجهیزات انجام دهیم.

وی در ادامه به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: تعرفه‌ها در بخش دولتی حدود ۴۴ درصد و در بخش خصوصی ۲۵ درصد رشد داشته‌اند اما توجه داشته باشیم که ۴۴ درصد افزایش در بخش دولتی از طرف بیمه‌ها پرداخت می‌شود و این افزایش قیمت متوجه مردم نخواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تجمیع بیمه‌ها آرزوی مردم به داشتن یک بیمه قدرتمند است محقق شود.